Heb jij inspiratie nodig voor Black Friday? Wij laten je zien hoe je jouw doelgroep kunt aanspreken tijdens deze dagen en we geven je input over hoe je het gestructureerd kan organiseren.

black friday

Maak vooraf een plan

Maak vooraf een stappenplan waar je alle stappen in toevoegt die je moet doorlopen voorafgaand aan Black Friday.

  1. Welke periode ga je Black Friday hanteren: alleen op vrijdag of misschien wel het gehele weekend?
  2. Geef je korting op bepaalde productgroepen of op het hele assortiment?
  3. Hoe ga je communiceren aan jouw doelgroep dat jullie meedoen aan Black Friday?
  4. Hoeveel budget maak je vrij voor Black Friday?
  5. Is je bezetting goed geregeld tijdens Black Friday?

Maak je toekomstige klanten enthousiast

Veel mensen beginnen hun Black Friday zoektocht al ver voor Black Friday daadwerkelijk plaatsvindt (Black Friday vindt plaats op vrijdag 27 november 2020). Daarom raden we aan dat jij ook zo vroeg mogelijk begint. Hieronder vertellen we hoe je dit effectief en gestructureerd kunt doen.

Gebruik e-mailmarketing

Begin 2 maanden voorafgaand aan Black Friday al met het aankondigen dat jullie meedoen. Dit kan door middel van de e-maillijst die je in de loop der jaren verzameld hebt. Het is nog niet belangrijk dat je concrete aanbiedingen erin plaatst, maar zorg ervoor dat het niemand ontgaan is dat er bij jullie straks Black Friday deals te vinden zijn.

Gebruik social media

Social media is hét kanaal om je Black Friday deals aan te kondigen. Zorg ervoor dat Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en alle andere kanalen in ieder geval een aantal berichten hebben over Black Friday. Dit dient als voorbereiding en aankondiging en om je doelgroep warm te maken.

Houd concurrenten in de gaten

Volg je concurrenten op social media en bezoek regelmatig hun website. Op deze manier houd je jezelf goed op de hoogte van wat zij van plan zijn. Natuurlijk is het niet nodig om je concurrenten na te gaan doen, het is tenslotte beter als je uniek bent en op een unieke manier opvalt. Het kan echter geen kwaad om precies te weten wat je concurrenten doen, op deze manier ben je altijd een stapje sneller en kun je eventueel inhaken op actualiteiten.

Zorg voor een aantrekkelijk aanbod (niet te weerstaan)

Black Friday staat in het teken van deals, deals en nog eens deals. Consumenten verwachten producten tijdens Black Friday voor een schijntje op te kunnen halen. Zorg er dus voor dat je een aantrekkelijk aanbod hebt, anders zullen bezoekers toch gaan vergelijken met andere aanbieders. Maak je aanbod onweerstaanbaar. Kun je niet meedoen in prijs? Bied dan een aanvullende dienst of betere garantie aan. Zorg ervoor dat je een unieke waarde propositie hebt ten opzichte van je concurrent, dit kun je vertalen in betere verzendtijd of verzendkosten, betere klantenservice (heel het weekend bereikbaar bijvoorbeeld), betere betaalopties (kunnen klanten achteraf betalen bij jou?). Op deze manier probeer je de bezoeker bij je te houden en ze over de streep te trekken om tot een aankoop over te gaan.

Meer informatie nodig?

Wil je weten wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf tijdens Black Friday én in de toekomst? Wij helpen je graag met een duwtje in de goede richting. Neem vrijblijvend contact met ons op via de contactpagina


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.