Marketing automation

Wat is marketing automation?

Marketing automation Marketing automation is een strategie die steeds vaker wordt ingezet door bedrijven die gericht en gestructureerd willen communiceren met de doelgroep. Toch is het voor veel mensen nog maar een vaag begrip. Wij vinden daarom dat het de hoogste tijd is om het eens goed in kaart te brengen wat marketing automation is. In dit artikel vertellen wij jou wat je er mee kan en hoe het werkt! Wat is marketing automation? Op het internet zijn veel verschillende definities te vinden over wat Lees meer…

Biedstrategieën in Google Ads: welke kies je?

Met Google Ads kan je veel kanten op, ook als het om biedstrategieën gaat. Voor iedere campagne kan je een andere biedstrategie kiezen. Maar dan is natuurlijk de hamvraag: welke biedstrategie past bij de campagne? In dit blogartikel geef ik je tips en tricks! Maar eerst… wat is een biedstrategie? Voordat we te hard van stapel lopen met onze tips, beginnen we bij het begin: wat is een biedstrategie nou precies? Met het kiezen van een biedstrategie geef je aan op welke manier je jouw Lees meer…

biedstrategie google ads
Google tools SEO

Welke Google tools kan ik gebruiken voor zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Google is al jaren de grootste zoekmachine en stijgt nog steeds in populariteit. Dit komt omdat Google allerlei verschillende tools aan zich bindt waar bedrijven (& online marketeers) dagelijks gebruik van maken. Deze Google tools zijn zeer geschikt om te gebruiken voor jouw SEO-strategie. Ben je dus aan het overwegen om te starten met zoekmachine optimalisatie (SEO), maar weet je niet welke tools het meest geschikt zijn voor jouw website? Geen nood, in dit artikel bespreken we de belangrijkste Google tools die relevant zijn voor Lees meer…

5 Instagram tips voor bedrijven

Instagram tips Instagram is in de afgelopen jaren erg hard gegroeid en zal dit voorlopig ook blijven doen. Instagram wordt niet alleen maar gebruikt door jonge mensen, maar ook steeds meer volwassenen ontdekken het platform. Hierdoor is en wordt het steeds belangrijker voor bedrijven om actief te zijn op Instagram. In dit artikel geven wij je 5 Instagram tips om jouw bedrijfspagina een boost te geven. 1. Instagram tips voor relevante content Als bedrijf wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen jouw posts zien op Lees meer…

De 5 beste Instagram tips
Retargeting op LinkedIn

Conversies meten in Google Analytics 4

Nu we steeds meer met Google Analytics 4 gaan werken, maken we ook weer meer gebruik van de conversiemetingen die we ook bij Universal Analytics instellen.  Google Analytics 4: GA4 Wanneer je nu Analytics aanmaakt, zal je standaard Google Analytics 4 aanmaken. Het is de nieuwe variant waarbij Google meer gebruikt van gebeurtenissen op een website. Google Analytics is oa privacy vriendelijker doordat het veel minder gebruik maakt van cookies. Lees hier wat de voor- en nadelen van GA4 zijn. Gebeurtenissen meten in GA4 In Lees meer…

Bereid je voor op de Core Web Vitals van Google

Het verbeteren van de gebruikerservaring is de sleutel tot succes op lange termijn voor elke website. Voor iedereen. Voor ondernemers, online marketeers, ontwikkelaars en designers. Core Web Vitals (CWV) kunnen je helpen de ervaring van de gebruiker aanzienlijk te verbeteren. Dit kan zelfs leiden tot een hogere positie in Google! Wat zijn Core Web Vitals? Core Web Vitals is een initiatief van Google om heldere richtlijnen te bieden voor de gewenste snelheid en ervaring van websites. Core Web Vitals zijn een reeks specifieke factoren die Lees meer…

google display
online lead generatie

Wat is online leadgeneratie?

Wat is online leadgeneratie? Online leadgeneratie is het werven van leads via de online kanalen. Een lead is een potentiële klant die geïnteresseerd is in je dienst of product. Online leadgeneratie is dus het proces om potententiele klanten te genereren naar jouw website en hun belangstelling te wekken voor jouw dienst of product.   Wat is het doel van online leadgeneratie? Het doel van online leadgeneratie is het zoveel mogelijk potentiële klanten te genereren om hun interesse te wekken en uiteindelijk iets aan hun te Lees meer…

Metadata & Google; Waarom is dit zo belangrijk?

Als we het hebben over metadata hebben we het eigenlijk over ‘informatie over informatie’. In de online marketing wereld gebruiken we metadata als we mensen willen informeren over een onderwerp van een bepaalde pagina. Dit doen we met een korte omschrijving die wordt toegevoegd aan de pagina. Wanneer mensen zoeken naar een specifiek onderwerp kunnen ze door de metadata in Google precies lezen waar een pagina over gaat. Onderdeel van SEO Metadata wordt gezien als een van de onderdelen van SEO, maar niet direct een Lees meer…

YouTube marketing tips

8 YouTube marketing tips om jouw merk te versterken

8 YouTube marketing tips om jouw merk te versterken   Wil je als bedrijf je merk versterken en wil je daarom aan de slag met YouTube marketing? Het plaatsten van een mooie video is helaas niet genoeg om goed zichtbaar te zijn op YouTube. Het geheim van succes op YouTube draait maar om één ding: vieuws! Wanneer je vieuws omhoog gaan zal je vaker vertoond worden en meer kijkers aantrekken. Hoe vaker jouw video’s worden bekeken hoe vaker jouw video’s vertoond worden in de zoekresultaten. Lees meer…

3 redenen waarom Display advertenties onmisbaar zijn in je online strategie

Wat is Google Display? Google Display is een omvangrijk netwerk dat jou kan helpen mensen te bereiken met gerichte Display-advertenties (banners) terwijl ze actief zijn op een van hun favoriete websites buiten Google. Het Google Display Network werkt als volgt: in de basis is het ontstaan om je te helpen het juiste publiek voor jouw product of dienst te vinden. Dankzij de veelzijdige targetingopties kun je jouw boodschap strategisch tonen aan potentiële klanten op de juiste plaats én het juiste moment. 1. Start met remarketing Lees meer…

google display