remarketing social media

Remarketing via social media, dit zijn de mogelijkheden

Bij eRocket zijn we groot fan van remarketing campagnes. Hiermee kun je bezoekers opnieuw bereiken. Bijvoorbeeld als ze nog geen aankoop hebben verricht, of juist om de bezoeker mee te nemen in een funnel. Je kunt je remarketing campagne natuurlijk opzetten via Google Ads, maar ook via social media! Benieuwd hoe? Wij zetten alle mogelijkheden op een rij! Remarketing op Pinterest Eerder gaven we al drie gouden tips voor adverteren op Pinterest. Maar wist je dat je ook remarketing campagnes op Pinterest kan inzetten? Je Lees meer…

In 4 stappen naar een hoger conversiepercentage in je webshop

In 4 stappen naar een hoger conversiepercentage klinkt natuurlijk eenvoudig. Eigenlijk is dat het ook, je moet alleen weten hoe. Gelukkig hebben we vanuit een lezing op de WebWinkelVakdagen interessante inzichten gekregen. Deze inzichten gaan jou helpen om het beste uit je content te halen en op deze manier je conversiepercentage te verhogen in je webshop. Benieuwd in welke 4 stappen je dit kunt bereiken? Riemen vast, en laat je inspireren door alle inzichten uit deze interessante lezing. Data, data en nog eens data Voordat Lees meer…

Productcontent optimalisatie
Google Ads optimaliseren

7 tips hoe je Google Ads campagnes kan optimaliseren

Google Ads is het nummer 1 platform advertentieplatform ter wereld. Het is dus belangrijk om hier optimaal gebruik van te maken. In dit artikel staan 7 tips waarmee jij jouw Google Ads campagnes kan optimaliseren. Tip 1: Gebruik exacte zoekwoorden De eerste Google Ads tip is om exacte zoekwoorden te gebruiken. Je hebt in Google Ads drie type zoekwoorden die je kan gebruiken: breed, woordgroep en exact zoekwoord. Als je exacte zoekwoorden gebruikt, worden je advertenties alleen weergegeven voor zoekopdrachten met dezelfde betekenis of dezelfde Lees meer…

Hoe zet je SEA in voor webshops?

SEA is een belangrijk online marketing kanaal voor webshops. Vrijwel alle grote webshops maken er gebruik van. En dat is logisch, want met een aantal goede SEA campagnes kan je het aantal websitebezoekers en aankopen flink laten stijgen. Geen wonder dat ook steeds meer kleinere webshops online gaan adverteren. Toch is het niet zo makkelijk als het lijkt. Er zijn talloze mogelijkheden en strategieën voor het inrichten van een SEA campagne voor een webshop. In dit artikel laten we je zien welke mogelijkheden er zijn Lees meer…

Webshop adverteren
best practices webshop

5 best practices die voor iedere webshop werken

Je hebt een webshop perfect in de markt gezet. Er komen genoeg bezoekers op de site, maar het conversiepercentage valt tegen. Het bezoek leidt niet direct tot een bestelling. En laat dat nu net het doel van de meeste webshops zijn. Wat doe je dan? Het eerste antwoord is: analyseren. Met de data die je beschikbaar hebt, kom je vaak een heel eind. Nu ben je natuurlijk niet de eerste die tegen dit probleem aanloopt. Veel marketeers hebben al voldoende geanalyseerd en getest. Daar zijn Lees meer…

E-commerce tips voor online marketeers

Laten we allereerst met de praktische termen beginnen. Want wat is e-commerce nu precies? Met e-commerce wordt alle koop en verkoop van diensten en producten via het internet bedoeld. Vaak wordt hier uit gegaan van een webshop, maar dit kan ook zijn door de verkoop van producten of diensten vanaf platformen op sociale media. Denk aan de advertenties die je wel eens voorbij ziet komen op Tiktok, Facebook Advertenties of het tabblad ‘winkel’ op Instagram. Maar ook influencers die verschillende producten of diensten promoten. Alle Lees meer…

e-commerce tips voor online marketeers
De beste ecommerce tools en plugins

e-commerce tools & plugins waarmee jij het maximale uit je webshop haalt

Wil jij het maximale uit je webshop halen? Wanneer je gebruik maakt van de juiste e-commerce plug-ins & tools, kan dit je verkopen een boost geven. Wij hebben al veel tools getest en in dit artikel geven we je een overzicht van onze favorieten. Mis je iets? Stuur dan een berichtje naar info@erocket.nl. We kunnen niet wachten om deze te testen ;). De beste tools en plug-ins voor webshops WooCommerce De allereerste plug-in is waarschijnlijk ook één van de meest bekende: WooCommerce. Hiermee tover je Lees meer…

Wat is display advertising?

Display advertising is een belangrijk onderdeel van online marketing. Hierbij wordt gebruikt gemaakt banners. Banners zijn afbeeldingen of animaties die clickable zijn. Als erop geklikt wordt, opent een nieuwe pagina naar jouw website. Deze advertenties zijn te zien op veel verschillende websites en sociale netwerken. Het is heel breed in te zetten. Iedereen herkent de onderstaande foto wel. Waarom display advertising? Display campagnes worden over het algemeen ingezet voor twee redenen: Door de hoge mate van exposure zijn banners ideaal voor het vergroten van je Lees meer…

display advertising
pinterest tips

Met deze Pinterest tips maak jij mooie pins voor jouw bedrijf

Een visuele zoekmachine waarin je meteen jouw product kunt laten zien aan je doelgroep. Pinterest is hét platform om jouw doelgroep te inspireren. Het platform is razend populair, zowel onder consumenten als onder bedrijven. Het is dus belangrijk dat jouw Pins opvallen tussen alle andere content. Wij zetten onze Pinterest tips om de mooiste pins voor jouw bedrijf te maken op een rijtje! Onze Pinterest tips Eerder schreven we al tips om jouw bedrijf goed neer te zetten op Pinterest en tips over het adverteren Lees meer…

Pinterest adverteren: 3 gouden tips

Ben jij helemaal ready om te adverteren via Pinterest? Wacht totdat je deze 3 gouden tips hebt gelezen. Met deze tips gaat jouw Pinterest campagne een vliegende start maken en zullen de resultaten door het dak gaan. Pinterest Ads; tip 1 Doe een gedegen en uitgebreid zoekwoordonderzoek. In Pinterest zelf kun je helaas geen zoekvolumes zien van de trefwoorden die mensen intypen. Gelukkig is er een Chrome extensie waarmee je via een omweg toch een goed zoekwoordonderzoek kan doen met zoekvolumes. Deze Chrome extensie heet Lees meer…

Pinterest voor bedrijven