tiktok adverteren

Adverteren met TikTok for business

Adverteren met TikTok for business TikTok made me buy it. Inmiddels een bekend fenomeen. Al diverse artikelen zijn viral gegaan op TikTok en waren daarna niet aan te slepen in winkels. Als je wel eens door je for you page scrolt heb je ongetwijfeld een paar sportleggings gezien. Het platform zag kansen en lanceerde TikTok for business. Hiermee kun je adverteren via TikTok. Hoe je dit aanpakt? Wij leggen het stap voor stap voor je uit in dit artikel! Adverteren op TikTok De advertentiestructuur op Lees meer…

Een Google Penalty: hoe herken je hem (en hoe los je het op)?

Iedereen wilt graag goed gevonden worden online. Toch gaat dat niet vanzelf. Veel SEO specialisten zoeken daarom grenzen op om zoekmachine optimalisatie resultaten te beïnvloeden. Dit is zeker niet zonder gevaar, want steeds vaker ontvangen websites een Google Penalty voor het overtreden van de richtlijnen die Google heeft opgesteld. Een Google Penalty kan gezien worden als een soort waarschuwing en kan grote impact hebben op het aantal bezoekers uit Google. Signalen die wijzen op een Google Penalty: Een forse daling in het aantal bezoekers naar je website Lees meer…

Google Penalty
online lead generatie

Wat is online leadgeneratie?

Wat is online leadgeneratie? Online leadgeneratie is het werven van leads via de online kanalen. Een lead is een potentiële klant die geïnteresseerd is in de diensten of producten op de website. Online leadgeneratie is dus het proces om potententiele klanten te genereren naar de desbetreffende website en hun belangstelling te wekken voor de aangeboden diensten of producten.   Wat is het doel van online leadgeneratie? Het doel van online leadgeneratie is interesse te wekken bij zoveel mogelijk potentiële klanten om uiteindelijk iets aan hen Lees meer…

Adverteren op bol.com: hoe pak je dat aan?

Verkoop jij producten via bol.com? Of ben je van plan om dat te gaan doen? Dan kan adverteren op bol.com interessant zijn voor jou. Sinds 2020 is het mogelijk om Sponsored Products in te zetten. Hiermee kun je meer zichtbaarheid voor jouw producten genereren binnen het verkoopplatform. En hoe meer jouw producten zichtbaar zijn, hoe hoger de kans dat je deze verkoopt. In dit artikel lees jij alles over advertenties op bol.com: de voordelen, hoe je deze opzet en wat de kosten zijn. Ben jij Lees meer…

attributiemodellen

Attributiemodellen: wat zijn het en wat kan je ermee?

Heb je al eens van attributiemodellen gehoord? Nog niet (of niet genoeg)? Geen zorgen! In dit blogartikel vertellen wij je alles over de attributiemodellen van Google Analytics en hoe je ze kan gebruiken. Na het lezen van dit blogartikel weet jij precies welk attributiemodel bij jouw situatie past en hoe je jouw data vervolgens kan analyseren. Wat is een attributiemodel? Een attributiemodel is de manier waarop je waarde toekent aan de verschillende touchpoints die je klant met je bedrijf heeft. Door voor een bepaald attributiemodel Lees meer…

SEO Tips voor online marketeers!

SEO Tips voor online marketeers! Met SEO ben je nooit klaar. Tussen de updates van Google en de aanpassingen van concurrenten is er altijd wel ruimte voor verbetering. Maar waar let je op, wat werkt en wat niet? Zijn er handige tools die je kunnen helpen? In dit blogartikel zetten we alles op een rijtje. Alles? Ja, echt alles. We bespreken de ranking factoren, de basics, technische SEO, lokale SEO én welke tools je echt niet kan missen. Op zoek naar een specifiek onderdeel? Klik Lees meer…

seo tips online marketeers
Think with Google

Wat is Think with Google? 7 tools uitgelicht!

Wat is Think with Google? 7 tools uitgelicht! Think with Google bestaat al sinds 2011 en is een handige tool met daarin hulpmiddelen voor jouw website en campagnes. De tools van Think with Google geven je inzicht in allerlei data. Data die elke online marketeer kan gebruiken. Na het lezen van dit artikel weet je welke hulpmiddelen er in de ‘Think with Google toolbox’ zitten ⚒️. Bovendien kan jij direct aan de slag met deze tools. Klaar voor? Let’s go! De 7 hulpmiddelen van Think Lees meer…

Wat is een online funnel en hoe zet jij hem in?

Wat is een online funnel en hoe zet jij hem in? Ik hoor je denken; ‘wat is een online funnel’? Geen probleem uiteraard. Je vindt het antwoord in dit artikel. Want wanneer we praten over een funnel, hebben we het namelijk over een denkbeeldige trechter op een website of -shop. Binnen deze trechter worden bezoekers omgetoverd tot klanten. Er wordt namelijk een proces doorlopen waarin ze worden beïnvloed om steeds een stap verder te zetten richting jouw beoogde conversie. Dit proces kunnen we verdelen in Lees meer…

Online funnel
Snapchat bedrijven

Met deze tips kun jij Snapchat inzetten voor jouw bedrijf!

Voor degene die niet weten wat Snapchat is: Snapchat is een applicatie (app) waarop je video’s en foto’s kunt delen. De foto’s en video’s worden ook wel ‘snaps’ genoemd. Het bijzondere van Snapchat is dat de snap maar 1 tot 10 seconden beschikbaar is of dat de foto of video slecht één keer te bekijken is. Daarna verdwijnt de snap en kun je deze niet meer zien. Meer weten over Snapchat? Lees het in dit artikel wat Snapchat is. In dit blogartikel leggen wij uit Lees meer…

Gebruik jij al UTM tags voor diepgaande analyse in Google Analytics?

Loop jij er weleens tegenaan dat je jouw Facebook of E-mail marketing resultaten niet goed genoeg terugziet in Google Analytics? Dan kan UTM tagging de oplossing zijn! Als online marketeer richt je eigenlijk al je werkzaamheden en optimalisaties in op basis van data. We roepen het ook genoeg: Data is key. Zonder data weet je niet goed welke werkzaamheden of campagnes effect hebben welke juist niet. Gelukkig kunnen we tegenwoordig veel data verzamelen in Google Analytics: zo kun je terugzien uit welke kanalen bezoekers (/conversies) Lees meer…

UTM tag