analytics filters

Intern verkeer via IP uitsluiten in Google Analytics

Loop jij ook tegen het probleem aan dat het interne website verkeer niet wordt uitgesloten? Het verkeer van je kantoor en thuis werkplek staan tussen de statistieken van Google Analytics waardoor je niet goed kan bijsturen op data. Voorheen was het voldoende om het IP adres uit te sluiten in Analytics, maar dit is niet altijd voldoende.  Tegenwoordig moet je het IPv6 adres gebruiken voor het uitsluiten van het interne website verkeer in Google Analytics. Waarom IP-adres uitsluiten in Google Analytics? Je vraagt je misschien Lees meer…

Wat zijn de voordelen van de Google Ads Editor?

Ben je bekend met de huidige features van Google Ads? Dan is de Google Ads Editor applicatie voor desktop een prima aanvulling. De applicatie biedt veel voordelen. Zo bespaar je een hoop tijd bij het bewerken van je campagnes. Ook kan je samenwerken met collega’s in het programma. Hiernaast is het gratis én kun je een back-up maken van al je accounts en campagnes. Wij lichten daarom kort toe hoe je de Editor applicatie het beste kunt gebruiken en wat de voordelen hiervan zijn. Wat Lees meer…

Google Ads Editor voordelen
dynamische facebook advertenties

Dynamische advertenties Facebook

Dynamische advertenties op Facebook zijn vergelijkbaar met responsieve advertenties in Google. Facebook blijft haar lay-out en advertentieopties vernieuwen. Waar je in het begin voornamelijk gebruik kon maken van simpele advertenties, is het ook hier steeds vaker mogelijk om ‘slim’ te adverteren. Slim adverteren is het gebruik van dynamisch advertentiemateriaal. Facebook combineert diverse elementen met elkaar om zo tot de best presterende advertentie te komen. In de dynamische advertenties kun je verschillende koppen, teksten, afbeeldingen en knoppen invullen. Zo kun je diverse combinaties testen en vertoont Facebook Lees meer…

6 SEO tools voor technische SEO

Technische SEO is een essentieel onderdeel binnen jouw SEO-strategie. Gebruiksvriendelijkheid is namelijk hét toverwoord als het om SEO in de toekomst gaat. Google legt de focus op de techniek met de diverse Google updates en de Core Web Vitals! Jouw teksten moeten geoptimaliseerd zijn en de website moet voldoen aan technische eisen. En nee, daar schakel je niet altijd een webdeveloper voor in. Veel van deze optimalisaties kan je namelijk zelf! Met het gebruik van deze technische SEO tools vind jij pijnpunten in jouw website, Lees meer…

Ahrefs tool voorbeeld
Adverteren op Amazon

Starten met adverteren op Amazon

Begin 2020 is Amazon.nl gelanceerd en sinds die tijd is het platform flink gegroeid in Nederland. Wanneer je wilt starten met adverteren op Amazon, zijn er een aantal zaken waar je vooraf goed over na moet denken. In dit blogartikel leg ik je uit welke opties er zijn en hoe jij deze Marketplace zo optimaal mogelijk benut! Wat is Amazon? Allereerst een belangrijke vraag: want wat is Amazon precies en waarom zou je hierop willen adverteren? Amazon is een van oorsprong Amerikaans bedrijf, opgericht door Lees meer…

Wat is meta data en waarom is dit belangrijk voor mijn website?

Meta data bestaat uit een titel, beschrijving en zoektermen die samen een samenvatting vormen van een pagina. Met de juiste zoektermen in de titel en beschrijving laat jij Google weten dat de content op de pagina relevant is. En zorg je ervoor dat potentiële klanten op jouw website terechtkomen. Is meta data nu belangrijk voor jouw website? Dat is het volgens ons zeker! In dit artikel leggen wij uit wat meta data is, waarom het zo belangrijk is en geven wij handige tips. Wat is Lees meer…

Meta Data
google analytics 4 instellen

Google Analytics 4 instellen, hoe doe je dat?

Sinds kort geleden zijn de meeste marketeers op de hoogte van Google Analytics 4. Wat is het verschil met Universal Analytics? En Google Analytics 4 instellen, hoe doe je dat? Wij willen je graag kennis laten maken met GA4 en helpen je graag met het instellen van de basis! Het verschil tussen UA en GA4 GA4 is de vernieuwde versie van UA (Universal Analytics). Er zijn andere rapporten maar er wordt ook anders gemeten en sommige kengetallen zijn vernieuwd. Over het algemeen zal het met Lees meer…

3 redenen waarom je altijd dynamische remarketing moet inzetten

Met remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die eerder jouw website hebben bezocht of jouw mobiele app hebben gebruikt. Met dynamische remarketing ga je een stap verder. Komt de term remarketing je niet bekend voor? Laat staan dat dit dynamisch kan zijn?! Geen nood, na het lezen van dit artikel ben je volledig op de hoogte van de kracht van dynamische remarketing voor jouw website of app. Wat is (dynamische) remarketing? Laten we allereerst remarketing uitleggen. Remarketing is het opnieuw onder de aandacht komen Lees meer…

Dynamische remarketing
Wordpress plugins

8 handige WordPress plugins voor jouw website

Heb jij een eigen website of ervaring met het bouwen van websites? Dan is de kans groot dat de naam WordPress je bekend voorkomt. Zelf ben ik een groot fan van websites die draaien op dit systeem. WordPress is een content management systeem (CMS) waarmee je zeer eenvoudig een website kunt bouwen en beheren. Het is een gratis systeem, wat inhoudt dat iedereen de code kan inzien, kopiëren en aanpassen. Hierdoor bieden vele webdesigners WordPress websites aan in zeer uiteenlopende templates. Doordat het systeem zo gemakkelijk Lees meer…

E-commerce tracking instellen in GA4

Waarschijnlijk gebruik je GA4 oftewel Google Analytics 4 sinds kort voor je webshop. Maar dan hoor je van GA4 e-commerce tracking? Ik hoor je al denken, wat is het precies? En hoe stel ik het in? E-commerce tracking is simpelweg het verzamelen van alle gegevens of data van je klant op jouw webshop. Hoe je dit op de juiste manier in stelt leg ik je hieronder verder uit! GO! Wat kan ik met e-commerce tracking? Binnen je webshop gaat het natuurlijk om mega veel bestellingen Lees meer…

ga4 ecommerce tracking