Online funnel

Wat is een online funnel en hoe zet jij hem in?

Wat is een online funnel en hoe zet jij hem in? Wanneer we praten over een funnel, hebben we het over een denkbeeldige trechter op een website of -shop. Binnen deze trechter worden bezoekers omgetoverd tot klanten. Er wordt namelijk een proces doorlopen waarin ze worden beïnvloed om steeds een stap verder te zetten richting jouw beoogde conversie. Dit proces kunnen we verdelen in vijf fases. Wij leggen je graag uit welke stappen jij moet zetten om deze funnels op te zetten voor je bedrijf. Lees meer…

Verwijzingsuitsluitingen toevoegen in Google Analytics

Heb jij wel eens gehoord van het toevoegen van verwijzingsuitsluitingen in Google Analytics? Weet jij waarom dit belangrijk is voor jouw website en hoe je dit kunt toevoegen in Analytics? Geen probleem als je op alle vragen ‘nee’ hebt geantwoord. In dit artikel geef ik je namelijk antwoord op bovenstaande vragen. Bovendien vind je in dit artikel een lijst met verwijzingen die je direct zelf kunt uitsluiten in Google Analytics. Hoe meet Analytics een sessie? Om te begrijpen wat verwijzingsuitsluitingen zijn en waar je ze Lees meer…

Verwijzingsuitsluitingen toevoegen in Google Analytics
Adverteren op Facebook

Facebook adverteren: welke kansen zijn er?

Adverteren op Facebook, heb jij dit al eens gedaan? Het adverteren op Facebook is vrij toegankelijk en laagdrempelig & geeft ook kleinere bedrijven de kans om goed in beeld te komen bij hun doelgroep. Welke kansen zijn er voor het adverteren op Facebook? In dit blogartikel ga ik je een aantal kansen laten zien die je zelf direct kunt oppakken. Bespioneer de advertenties van je concurrent Facebook heeft een bibliotheek waarin alle actieve advertenties verzameld worden. Dit betekent concreet dat je de huidige advertenties van Lees meer…

Black Friday tips voor jouw bedrijf of webshop

Dit artikel hoort bij de blogreeks over Black Friday marketing. Lees ook de tips uit onze andere Black Friday artikelen. Black Friday ideeën voor een recordomzet Kijken, kijken én kopen op Black Friday met deze checklist Black Friday tip: Voeg in-market doelgroepen toe in Google Ads Black Friday, een hele dag, en vaak nog langer dan een dag, volop shoppen met hoge kortingen. Dat klinkt bij consumenten als muziek in de oren. Bekende webshops bewaren hun deals voor die specifieke dag van het jaar. Voor Lees meer…

Black Friday tips voor jouw bedrijf of webshop
Google shopping optimaliseren

Zes fijne tips: Google shopping optimaliseren

Je hebt een webshop en verkoopt je producten inmiddels al via Google Shopping in Adwords. Maar hoe optimaliseer je nu je Google Shopping campagne om meer rendement te halen? Je weet hoe je Search campagnes kan optimaliseren, maar je merkt dat je in je Shopping campagnes een stuk beperkter bent. Maar ook in je Shopping campagnes kan je meer bijsturen dan je denkt! In dit artikel leggen we uit hoe je Shopping campagnes kan optimaliseren in Adwords. Begin met het optimaliseren van je Shopping feed Lees meer…

Hoe kun je het beste Facebook doelgroepen instellen?

Facebook adverteren is hedendaags nog steeds een effectief marketingmiddel om de juiste doelgroep te bereiken. Ben jij net gestart met het adverteren op Facebook, maar weet jij niet hoe je de juiste doelgroepen kunt bereiken in Facebook? In dit artikel leggen wij uit hoe je het beste jouw doelgroep in Facebook kunt instellen. Maak je doelgroep inzichtelijk Voordat je start met het instellen van doelgroepen in Facebook adverteren is het handig om inzichtelijk te hebben wie je doelgroep is. Op basis van deze informatie kun Lees meer…

Facebook doelgroepen
Black Friday checklist

Kijken, kijken én kopen op Black Friday met deze checklist

Dit artikel hoort bij de blogreeks over Black Friday marketing. Lees ook de tips uit onze andere Black Friday artikelen. Black Friday ideeën voor een recordomzet Black Friday tips voor jouw bedrijf of webshop Black Friday tip: Voeg in-market doelgroepen toe in Google Ads Black Friday vindt dit jaar plaats op 27 november, gevolgd door Cyber Monday op 30 november. In 2019 werd er op Black Friday ruim een half miljard euro omgezet en dit jaar wordt dat record waarschijnlijk weer gebroken. Een deel van Lees meer…

Meer conversies via baby steps in formulieren

Wil je meer aanvragen via je formulier op je website? Maak dan gebruik van de principes van Cialdini om bezoekers te overtuigen om contact op te nemen. Eén van de principes is “Consistentie” waarbij bezoekers een consistent verhaal willen waar ze in kleine stappen “Ja” op kunnen zeggen. In dit artikel leggen we uit hoe je dit in “baby steps” toe kan passen bij formulieren op je website. Wat is een baby step? Een baby step is een kleine stap die je zet als bezoeker Lees meer…

Babysteps conversie optimalisatie
De meest gemaakte SEO fouten

De meest gemaakte (onbewuste) SEO fouten

Multi Funnel marketing bestaat uit drie delen, waaronder uit SEO. De ontwikkelingen binnen dit onderdeel gaan ontzettend snel. Wat je vandaag hebt geleerd, kan morgen weer anders zijn. Hierdoor is de kans dat je (onbewust) SEO fouten aanwezig. Door de ontwikkelingen van Google op de voet te blijven volgen, kun je sneller inspelen op deze (onbewuste) SEO fouten. Wij hebben alvast een lijst gemaakt met veel voorkomende SEO fouten waar jij mee aan de slag kunt gaan. Keyword stuffing Een veelvoorkomende SEO fout is keyword Lees meer…

Black Friday ideeën voor een recordomzet

Dit artikel hoort bij de blogreeks over Black Friday marketing. Lees ook de tips uit onze andere Black Friday artikelen. Kijken, kijken én kopen op Black Friday met deze checklist Black Friday tips voor jouw bedrijf of webshop Black Friday tip: Voeg in-market doelgroepen toe in Google Ads Heb jij inspiratie nodig voor Black Friday? Wij laten je zien hoe je jouw doelgroep kunt aanspreken tijdens deze dagen en we geven je input over hoe je het gestructureerd kan organiseren. Maak vooraf een plan Maak Lees meer…

Black Friday ideeen