LinkedIn is het beste kanaal voor het vinden van leads binnen de B2B sector. Met deze LinkedIn tips zorg je voor meer connecties en aanvragen via dit social media kanaal.

Dit artikel hoort bij de blogreeks LinkedIn tips voor bedrijven. Deze artikelen geven tips voor je persoonlijke profiel en je bedrijfsprofiel op LinkedIn.

Inhoudsopgave:

  • Bewerk je bedrijfspagina
    • Kies een call to action
    • Beschrijf je bedrijf
    • Kies hashtags

Zet je bedrijf compleet op LinkedIn

Als het goed is heb je onze handleiding voor het aanmaken van een bedrijfsprofiel op LinkedIn gelezen. Nu gaan we ervoor zorgen dat jouw bedrijfsprofiel uniek wordt én eruit springt op LinkedIn.

Stap 1. Ga naar je bedrijfspagina en klik op het potloodje in de bovenste witte balk (zie afbeelding hieronder).

linkedin-bedrijfsprofiel-optimaliseren

Als je dit hebt gedaan verschijnt er een ”Bewerken” pagina, deze is onderverdeeld in verschillende categorieën. ”Paginagegevens” hebben we tijdens het aanmaken van het bedrijfsprofiel al verrijkt. Daarom schakelen we direct over naar het gedeelte: ”Kop” > ”Knoppen”.

Stap 2. Kies een call to action (CTA), die je wilt weergeven op je LinkedIn bedrijfspagina.

Linkedin-compleet-bedrijfsprofiel

De knop die je ingesteld hebt komt er als volgt uit te zien:

Stap 3. Schrijf een pakkende tekst van maximaal 2000 woorden die jouw bedrijf of organisatie écht goed omschrijft.

Linkedin-compleet-bedrijfsprofiel

Let op: kopieer deze tekst niet letterlijk van je website. Google ziet dit als duplicate content (en dat wil je liever niet).

Stap 4. Kies zorgvuldig 3 #hashtags waar je veel op kan inhaken met je bedrijf.

Linkedin-compleet-bedrijfsprofiel

Aan de slag met LinkedIn marketing

Door de LinkedIn tips voor bedrijven kan je zelf aan de slag om meer rendement uit LinkedIn te halen.

Lees op deze pagina meer over LinkedIn marketing of neem contact op voor meer informatie over Multi Funnel Marketing via de contactpagina.