Wat is Google Display?

Google Display is een omvangrijk netwerk dat jou kan helpen mensen te bereiken met gerichte Display-advertenties (banners) terwijl ze actief zijn op een van hun favoriete websites buiten Google.

Het Google Display Network werkt als volgt: in de basis is het ontstaan om je te helpen het juiste publiek voor jouw product of dienst te vinden. Dankzij de veelzijdige targetingopties kun je jouw boodschap strategisch tonen aan potentiële klanten op de juiste plaats én het juiste moment.

google display

1. Start met remarketing

Met remarketing bereik je een warme doelgroep die al eerder interactie heeft gehad met een advertentie of je website. Alle experts zijn het er wel unaniem over eens dat remarketing het aspect is om te beginnen als het om Display advertenties gaat. Als je ooit enig rendement wilt zien vanuit het Display netwerk, dan zul je dat eerst moeten zien via remarketing. Daar begint het mee.

Voor degenen die niet helemaal bekend zijn met remarketing: door middel van cookies wordt je surfhistorie in kaart gebracht om je vervolgens te 'volgen' met advertenties op verschillende websites die zich hebben aangemeld bij het Display netwerk. Het klinkt misschien een beetje griezelig maar het werkt. Dit is omdat de mensen die je retarget (met remarketing) al interesse hebben getoond in jouw bedrijf. Best logisch!

2. Vind nieuwe klanten

Google Display is uitermate geschikt voor het vinden van nieuwe klanten. Met vergelijkbare doelgroepen en vooraf door Google gedefinieerde doelgroepen kun je eenvoudig een groot publiek bereiken met een unieke Display advertentie. Je kunt hierbij vrij specifiek targeten op mensen in de markt die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in de producten of diensten die jij aanbiedt.

display advertenties

3. Zorg voor keiharde conversies

Zorg eenvoudig voor meer conversies met behulp van automatisering en automatische biedstrategieën. Door na verloop van tijd automatisch te optimaliseren kan Google Ads leren welke doelgroepen voor jou werken en worden je advertenties vervolgens aan deze doelgroep vertoond. Geautomatiseerde biedstrategieën passen automatisch het bod aan om je te helpen een goed rendement op je investering te behalen. Smart Display combineert het beste van geautomatiseerde targeting, biedingen en advertentiemateriaal om conversies binnen Google Ads te maximaliseren. Ideaal!

Aan de slag

Met deze tips kun je zelf aan de slag met Display campagnes. Heb je toch vragen waarbij wij je kunnen helpen? Neem dan gerust vrijblijvend contact op!


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.