Met remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die eerder jouw website hebben bezocht of jouw mobiele app hebben gebruikt. Met dynamische remarketing ga je een stap verder. Komt de term remarketing je niet bekend voor? Laat staan dat dit dynamisch kan zijn?! Geen nood, na het lezen van dit artikel ben je volledig op de hoogte van de kracht van dynamische remarketing voor jouw website of app.

Wat is (dynamische) remarketing?

Laten we allereerst remarketing uitleggen. Remarketing is het opnieuw onder de aandacht komen bij de mensen die eerder al interactie hebben gehad met jouw website of mobiele app. Door middel van het vertonen van advertenties kan je deze mensen retargeten. Over het algemeen zijn dit vaak mooie en opvallende banners die je zo nu en dan tegenkomt als je op andere websites surft.

Maar wat is dan dynamische remarketing? Wanneer je deze vorm van remarketing inzet, kun je hiermee eerdere websitebezoekers opnieuw bereiken en hun specifieke advertentiebanners te laten zien. Een gerichte boodschap aan jouw doelgroep. Denk aan bijvoorbeeld de specifieke producten of diensten die ze op jouw website hebben bekeken. Dankzij dynamische retargeting kunt u dus deze doelgroep opnieuw overtuigen én leads en verkopen genereren.

3 redenen voor dynamische retargeting

De belangrijkste reden om te starten met deze dynamische vorm van remarketing is om eerdere bezoekers de kans te geven om hun eerdere actie die ze hebben gestart, te kunnen voltooien. Maar we geven je graag nog meer redenen.

1. Advertenties in overeenstemming met jouw producten of diensten

Wanneer je een feed aanmaakt met daarin al jouw producten en diensten kun je deze koppelen aan de dynamische advertenties. Het voordeel? Op deze manier worden de advertenties afgestemd op jouw aanbod. De doelgroep krijgt hierdoor dus altijd een relevante en passende advertentie te zien.

2. Vormgeving met hoge prestaties

Binnen Google Ads kan het algoritme voorspellen welke advertentievormgeving naar alle waarschijnlijkheid het beste zal presteren voor jouw doelgroep, de plaatsing die gebruikt wordt en het platform waar de advertentie wordt weergegeven. Dankzij deze slimme techniek haal je het maximale uit je budget dankzij een zeer doelgerichte advertentie op basis van het gedrag van de websitebezoeker.

3. Cross-selling & Upselling is mogelijk

Deze twee handige technieken zijn zeer interessant als je de waarde van de klant én je omzet wilt verhogen. Uiteindelijk wil je natuurlijk dat een klant niet eenmaal een actie uitvoert, maar ook een terugkerende klant wordt. Met cross-selling stel je verwante producten of diensten voor aan de websitebezoeker. Bij upselling stel je een duurder product of dienst voor dat alles omvat waar de klant eerder naar op zoek was. Hier voeg je dan extra aspecten aan toe. Denk aan de verkoop van een telefoon, dat je er een telefoonhoes bij geeft.

Meer weten?

Wil je meer weten over het inzetten van dynamische remarketing voor jouw online doelstelling? Wij helpen je graag verder! Bel ons op 076-7820560 of vul het contactformulier in.