Naast SEO, SEA en Social Media Marketing (SMM) behoort ook e-mail marketing tot de onderdelen van Multi Funnel Marketing. Maar wat is e-mail marketing en hoe richt je dit het beste in? In een reeks van blogartikelen nemen we je mee in een complete e-mail strategie van start tot eind. Zit e-mail marketing al inbegrepen in jouw online marketing strategie? Met onze blogs kun je dit kanaal optimaal benutten!

Blogreeks e-mail marketing:

Wat is e-mail marketing

E-mail marketing is een manier van marketing, waarbij mailings worden ingezet om boodschappen naar de doelgroep over te brengen. Daarbij worden e-mails gestuurd vanuit bedrijven of organisaties naar geïnteresseerden of klanten. De mails kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt om producten of diensten te tonen of om nieuws en aanbiedingen te delen.

Uit onderzoek van Spotler in 2019 is gebleken dat 97% van de Nederlanders dagelijks zijn e-mail checkt. 73% van de Nederlanders heeft minimaal één keer iets gekocht naar aanleiding van een mailing. Deze cijfers laten zien hoe belangrijk e-mail marketing kan zijn in je strategie. Wij geven je graag tips hoe je dit het beste kunt inzetten.

Wat is e-mail marketing?

1. Een goede voorbereiding is het halve werk

Zorg ervoor dat je de tijd neemt om je in het kanaal te verdiepen. Hiervoor lees je ons blogartikel over het opstarten van een e-mail campagne. Daarbij kies je voor bepaalde software, maak je doelgroeplijsten aan en meer.

2. Inhoud van je mailings

Misschien heb je al een aardig idee wat je in je mailings wilt verwerken. Wordt het een nieuwsbrief? Of juist een informatieve mailing om een nieuw product te promoten? Wil jij upselling toepassen? Afhankelijk van je strategie maak je een nieuwsbrief die hierop aansluit. In ons blogartikel over e-mail marketing content nemen we je mee in de belangrijkste punten.

3. Klaar voor verzending?

Ben jij er klaar voor om je nieuwsbrief te verzenden? Weet je zeker dat je alles gecontroleerd hebt? Het zou toch zonde zijn als niemand je nieuwsbrief ontvangt of opent… Vergeet daarom niet om ons blogartikel te checken, waarin we vertellen waar je in de laatste opties voor versturen nog winst kunt behalen!

 

4. Optimalisatie van e-mail marketing

Zo, de mailing is eruit. Wat doe je nu met de data die je verzamelt? En nog belangrijker; hoe zet je dit in om toekomstige mailings nog beter te maken? Ook hier hebben we een blogartikel voor geschreven.

E-mail marketing strategie

Vragen?

Hopelijk heb je op basis van dit artikel geleerd wat e-mail marketing is en waarom het belangrijk is dat je dit inzet. Zit e-mail marketing al in jouw strategie of heb je je er nog niet aan gewaagd? Met bovenstaande blogartikelen kun je eenvoudig en stap voor stap aan de slag!

Heb je alles gelezen en toegepast, maar heb je toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op. We sparren graag met je over jouw e-mail marketing strategie! Liever jouw online marketing uitbesteden of brainstormen met ons team? Kom gerust langs bij ons online marketing bureau in Breda voor een lekkere kop koffie!

Blogreeks e-mail marketing:

Categorieën: E-mail Marketing (EMM)