Multi Funnel marketing voor fysiotherapie

Multi Funnel marketing is een online marketing strategie, waarbij alle online marketing kanalen geoptimaliseerd worden om een doelstelling te halen. Multi Funnel marketing houdt in dat alle kanalen geoptimaliseerd worden voor de zoekmachine (SEO), de online advertenties optimaal inzetten (SEA) en social media marketing op de doelgroep inrichten.

Waarom Multi Funnel marketing voor fysiotherapie?

Multi Funnel marketing is inzetbaar voor bijna alle websites. Het is een strategie waarbij meerdere technieken worden gebruikt om de website te optimaliseren. SEO, SEA en social media marketing worden samen ingezet. Door de website te optimaliseren aan de hand van SEO, deze vervolgens te promoten met SEA en dat alles met ondersteuning van social media marketing is de formule die we Multi Funnel marketing noemen. Waarom dan specifiek fysiotherapie? Het is een markt met veel particulieren en kleine praktijken, waardoor de concurrentie vrij hoog is.

De meeste mensen zoeken op klachten wanneer ze ergens last van hebben, in plaats van naar de oplossing. En de meeste fysiotherapiepraktijken bieden alleen de oplossingen aan. De link van probleem naar oplossing wordt vaak nog niet gelegd. Wanneer dit wel wordt gedaan, wordt dit vaak niet eens meegenomen met de huidige online marketing strategieën.

Op een markt waar de concurrentie hoog is, maar vaak op de verkeerde manier de klant wordt benaderd, is een nieuwe, frisse strategie de oplossing.

Multi Funnel marketing met focus op SEO

Een goed begin is een zoekwoordenonderzoek. Dit geeft inzicht in de zoekwoorden waar potentiële bezoekers en klanten op zoeken. Zo wordt duidelijk welke woorden relevant zijn voor jouw website en welke juist niet.

Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kun je landingspagina’s toevoegen. Deze pagina’s zorgen dat de website groter is dan doet lijken. Door deze zoekwoorden te verwerken komen er websitebezoekers door organische zoekresultaten, bespaar je kosten bij je advertenties en krijgen deze een hogere positie. Zo bestaat er een grotere mogelijkheid dat bezoekers die specifieke zoekwoorden invullen, uiteindelijk op jouw website terecht komen.

Wanneer de website van een fysiotherapiepraktijk een landingspagina heeft waar bijvoorbeeld de termen “last van schouders” en “stijve nek” in worden verwerkt, komen potentiële bezoekers hier eerder terecht wanneer zij zoeken op klachten dan wanneer dit niet verwerkt wordt.

En het vervolg van de Multi Funnel strategie?

Wanneer een website volledig geoptimaliseerd is, zorgt dat voor een goede basis. De stap om vervolgens SEA in te zetten is dan gemakkelijker. De advertenties die je plaatst leiden dan naar een goede website die geoptimaliseerd is. Daarnaast worden de social media kanalen ingezet om meer bekendheid te verkrijgen.

Wil jij ook de Multi Funnel strategie voor jouw fysiotherapiepraktijk?

Dit is één van de voorbeelden waarom Multi Funnel marketing bij Fysiotherapiepraktijken potentie heeft. Iedere praktijk is anders en heeft dan ook andere doelstellingen. Wil je de mogelijkheden te weten komen voor jouw praktijk? Neem dan contact op met één van de Multi Funnel marketing bureaus of vraag een offerte aan via de offertepagina.