Adverteren op LinkedIn

Heb jij er al eens over nagedacht om gesponsorde content op LinkedIn te plaatsen? Het is een handige tool om jouw verhaal onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Het is een platform waar veel zakelijke gebruikers op zitten. Met de juiste content en slim ingezette advertenties kun je jouw bereik vergroten. Wij vertellen jullie graag meer over de voordelen van adverteren.

Gesponsorde content Linkedin

Wat is gesponsorde content?

Met gesponsorde content wordt jou bericht op LinkedIn aan een breder publiek getoond. Je bereikt de gebruikers van LinkedIn in de feed. De feed is de plek die door de meeste bezoekers bekeken wordt. De advertentie wordt tussen organische berichten geplaatst, waardoor het minder opvalt dat jouw bericht gesponsord is.

Waar is deze vorm van adverteren geschikt voor?

Doordat je gesponsorde content plaatst zal je naamsbekendheid van je bedrijf, product of dienst groeien. Daarnaast trek je hoogwaardige leads aan en bouw je waardevolle relaties op met jouw doelgroep. Wij hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet zodat jij aan de slag kunt gaan met gesponsorde content.

Tip 1. Headlines

Wanneer je gesponsorde content gaat schrijven, is het verstandig om een headlines van maximaal 150 tekens te gebruiken. Kort maar krachtige headlines zorgen voor een groter en breder bereik en uiteindelijk voor meer engagement.

Tip 2. Beschrijving

Zorg ervoor dat jouw beschrijving maximaal uit 100 tekens bestaat. Vanaf de 100 tekens zal LinkedIn jouw beschrijving af gaan kappen. Hierdoor kan jouw content rommelig overkomen én breng je niet de volledig boodschap over.

Tip 3. Call to action

Wat wil jij bereiken met jouw gesponsorde content? Meer verkeer naar de website? Of wil je dat men contact met je opneemt? Zorg ervoor dat je een duidelijke call to action in jouw gesponsorde content zet. Op die manier trigger je jouw doelgroep en zul je de doelen sneller behalen.

Tip 4. Afbeelding

Gebruik bij het maken van jouw gesponsorde bericht een afbeelding. Hierdoor wordt het klik percentage aanzienlijk hoger. Daarnaast kun je met de afbeelding jouw bericht versterken. Zorg er dus voor dat de foto aansluit bij de content die je gaat plaatsen.

Gesponsorde content Linkedin

Creëer jouw eigen gesponsorde content op LinkedIn

Ga zelf aan de slag met jouw LinkedIn pagina en zorg dat de juiste doelgroep jou weet te vinden. Bekijk onze LinkedIn tips voor bedrijven voor meer tips om jouw profiel te verbeteren. Heb jij hulp nodig met het creëren van gesponsorde content? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder!

Categorieën: Social media marketing