Gesponsorde InMail Linkedin

Met gesponsorde InMail berichten kun je de juiste personen op LinkedIn bereiken zonder dat daar een connectie verzoek voor nodig is. Je hoeft in dit geval niet voorgesteld te worden of contactgegevens uit te wisselen. Op die manier kun jij ten alle tijden een berichtje sturen naar de persoon die jij nodig hebt, zonder daarin doorverwezen te worden. Dit kan je een hoop moeite en tijd kosten, omdat je niet meer door verbonden hoeft te worden door de assistent of de receptioniste. Wij leggen je graag uit hoe je advertenties in zet bij dit type bericht.

 

Wat is InMail?

Met gesponsorde InMail kun jij rechtstreeks een bericht sturen naar een ander LinkedIn-lid met wie je geen connectie hebt. Dit kan enkel wanneer je een Premium LinkedIn profiel hebt. Per profiel krijg je als het ware een budget waarmee je de InMails kunt gaan versturen. Mocht je er meer willen sturen dan mogelijk is, koop je er gemakkelijk nieuwe berichten bij. 

Wat zijn gesponsorde InMails?

Een gesponsord InMail bericht is niets anders dan een gesponsord privébericht wat jij binnenkrijgt via LinkedIn. Je stelt de berichten hetzelfde op zoals je normale advertenties opstelt. De gesponsorde InMail berichten worden verstuurd op het moment dat de ontvanger actief is op het platform. Op die manier is de kans veel groter dat jouw bericht ook daadwerkelijk gelezen wordt. Zoals eerder aangegeven heb je een maximum aantal berichten wat je mag versturen. Zo voorkom je dat de ontvanger gespamt wordt en de berichten niet meer gaat lezen.

Ga zelf aan de slag

InMail kan heel nuttig zijn als je het bericht op een juiste manier opstelt. Wij geven je graag wat tips hoe jij een goed en krachtig gesponsord InMail bericht schrijft.

Zorg voor nuttige en bondige content

Zorg ervoor dat jouw bericht een pakkende titel heeft, waardoor het direct de aandacht van de lezer trekt. Ook de inhoud moet er overzichtelijk en makkelijk te lezen uit zien. Je wilt natuurlijk niet dat de lezer na de eerste zin al afhaakt. Berichten onder de 500 tekens slaan over het algemeen beter aan, dus zorg dat je je bericht kort en bondig houdt. LinkedIn zal je daarnaast een aantal handige tips geven om jouw bericht nog sterker te maken.

Zorg voor een duidelijk Call to Action

Wanneer jij een gesponsorde InMail opstelt, is het belangrijk dat er een duidelijke Call To Action in verwerkt is. Dit omdat wij ervan uit gaan dat conversies behalen het belangrijkste doel is. Voorbeelden van goede Call To Action’s zijn:

  • Bekijk onze website
  • Probeer het nu
  • Download hier
  • Ga direct aan de slag
  • Start vandaag

Doelgroep

Zorg ervoor dat je jouw bericht naar de juiste doelgroep stuurt. Je kunt in LinkedIn heel gericht targetten, wat dit een stuk gemakkelijker moet maken. Kies ongeveer drie targetingcriteria, zodat je zeker weet dat jouw bericht uitkomt bij een persoon die jouw bericht ook daadwerkelijk gaat lezen.

Meer informatie

Je hebt nu zelf geoefend met het schrijven van sterke gesponsorde InMail berichten. Kun je hier nog wat hulp bij gebruiken of heb je andere vragen waarbij wij jou kunnen ondersteunen? Neem contact met ons op of bekijk onze andere LinkedIn tips voor bedrijven voor meer informatie. Wij denken graag met je mee!