Deze Google Ads extensies moet je gebruiken voor je online advertenties

Adverteren in Google Ads is één van de snelste en meest efficiënte manier om potentiële klanten online te bereiken. Bij het inzetten van SEA heb je altijd volledige controle over je Google Ads campagnes en kan je het verkeer uit de zoekmachine maximaliseren. Door de constant toenemende concurrentie blijft het wel een uitdaging om op te vallen met jouw online advertenties tussen alle andere zoekresultaten. Hiervoor zijn Google Ads extensies enorm handig! Met deze beschikbare extensies kun je meer informatie bieden in jouw advertentie, waardoor je dus meer opvalt. In dit artikel bespreken wij alle Google Ads extensies die je kunt gebruiken bij jouw online advertenties.

Wat zijn Google Ads extensies?

Extensies in Google Ads zijn ervoor gemaakt om extra informatie toe te voegen aan je zoekadvertenties. Een normale advertentie in de zoekresultaten bevat 2 of 3 koppen gevolgd door 2 beschrijvingen. Dit geldt standaard voor iedere advertentie. Wil je meer opvallen met je advertentie? Dan kun je kiezen om gebruik te maken van één van de Google Ads extensies. Met deze extra ruimte kun je jouw bedrijfslocatie, telefoonnummer of unieke kenmerken delen. Zo kun in de advertentietekst je volledig richten op jouw overtuigende boodschap.

Dankzij het toevoegen van enkele extensies wordt je advertentie aantrekkelijker en zal dit meer klikken genereren. Dit betekent dan weer meer websitebezoekers!

Welke extensies zijn er?

Er zijn diverse extensies die je kunt toevoegen aan je zoekadvertenties in Google Ads. Wij lichten hieronder de meest gebruikte en belangrijkste extensies toe.

Sitelink extensie

Met deze extensie kun je meerdere links aan je advertentie toevoegen. Hiermee laat je bezoekers op een andere pagina landen die relevant is voor jouw advertentie. Denk hierbij aan gerelateerde producten/diensten of aan je contactpagina op de website. Google laat altijd 4 sitelinks tegelijkertijd vertonen, afhankelijk van het apparaat of zoekopdracht.

Sitelinks bestaan uit één titel en twee korte beschrijvingen. Soms worden de beschrijvingsregels afgesneden of helemaal niet vertoond. Zorg er dus voor dat de titel overtuigend genoeg is.

Sitelink extensie Google Ads

Highlight extensie

De Highlight extensie geeft je de mogelijkheid om extra details over jouw product, dienst of bedrijf te benoemen. Op deze plek is het verstandig om jouw unieke kenmerken neer te zetten. Deze Unique Selling Points, oftewel USP’s, moeten pakkend en relevant zijn voor de gebruiker. Voeg altijd een aantal highlights toe, zodat Google hierin kan rouleren.

Highlight extensie

Extensie voor website-informatie

De extensie voor website informatie geeft je de ruimte om je aanbod extra te belichten. Aan de hand van enkele categorieën kun je jouw aanbod verder specificeren. Denk hierbij aan verschillende types, diverse services, modellen of bestemmingen die je hier kunt benoemen. Voeg altijd een aantal categorieën toe, zodat Google hier tussen kan rouleren.

Website informatie extensie

Oproepextensie

Zoals de naam van deze extensie doet vermoeden: je voegt je telefoonnummer toe aan je advertentie zodat mobiele gebruikers je direct kunnen bellen vanuit jouw advertentie. Dit is vooral handig als je bezig bent met Lokale SEO of juist de focus hebt op het genereren van leads.

Oproepextensie

Locatie-extensie

Is de lokale vindbaarheid belangrijk voor jou onderneming of heb je een fysieke winkel waar mensen naar toe kunnen gaan? Dan gebruik je de locatie-extensie voor het toevoegen van jouw locatie aan de online advertenties. Het adres wordt dan weergegeven zodat jouw bedrijf of winkel makkelijk vindbaar is.

Locatie-extensie

Locatie-extensie voor partners

Verkoop je producten of diensten via winkelketens met meerdere locaties? Dan is de locatie-extensie voor partners ideaal voor jouw advertenties. Het adres van de dichtstbijzijnde locatie wordt dan weergegeven.

Prijsextensie

Met de prijsextensie heb je extra ruimte om je product of dienst extra onder de aandacht te brengen. Onder je advertentie worden dan de prijzen van je product of dienst weergegeven. De persoon die jouw advertentie ziet, kan zelf scrollen tussen de diverse ‘prijskaartjes’. Zo maakt de gebruiker dus kennis met jouw belangrijkste producten/diensten. Je hebt de keuze om vaste, gemiddelde of vanaf prijzen te noteren. Dit is geheel aan jezelf en geeft je meer mogelijkheden.

Prijsextensie

App-extensie

Heb je ook een applicatie die men kan downloaden? Gebruik dan de app-extensie. Onder je advertentie staat dan een link naar de App Store of Google Play. Deze extensie werkt logischerwijs alleen op mobiele apparaten en tablets.

Promotie-extensie

De promotie-extensie is ideaal als je vaak aanbiedingen of promoties hebt op je website of in de winkel. Dankzij deze extensie kun je dus onder je advertentie direct laten zien of er sprake is van een (hoge) korting op je producten. Heb je een 1+1 = gratis actie of bied je een extraatje bij een aankoop boven de €50,-? Laat het zien via de promotie-extensie! Je kunt zowel bedragen als percentages weergeven. Ook heb je de keuze om een kortingscode zichtbaar te maken die de gebruiker moet invullen bij het afronden van een bestelling.

Zelf advertentie extensies inzetten

Extensies in Google Ads zijn dus enorm handig om meer op te vallen met je online advertenties. Bovendien kun je hiermee een opvallende visitekaartje van je bedrijf creëren. Zo zien je advertenties er niet alleen beter uit, maar verbeter je ook de resultaten van de Google Ads campagnes. Heb je hulp nodig of wil je meer informatie over de meest geschikte extensies voor jouw SEA campagnes? Of wil je meer weten over onze Multi Funnel Marketing strategie? Wij denken graag met je mee. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op via ons contactformulier. Onze specialisten staan voor je klaar.