Dit artikel hoort bij de blogreeks over Black Friday marketing. Lees ook de tips uit onze andere Black Friday artikelen.


Wil je Google Ads effectief inzetten voor Black Friday? Voeg dan direct in-market doelgroepen toe aan je lopende campagnes ter observatie. Het is al enige tijd mogelijk om dit toe te passen binnen SEA voor zowel display-, video- en zoekadvertenties. Wist je dat je daarna deze in-market doelgroepen kunt targeten in een nieuwe campagne? Wij leggen in dit artikel uit hoe je dit het beste kunt doen.

Wat zijn in-market doelgroepen?

We gaan even terug naar de basis: In-market doelgroepen bestaan uit personen die een specifiek product of dienst willen kopen. Deze potentiële klanten hebben zich in een eerdere fase al georiënteerd en weten precies wat ze willen. De personen zijn sneller geneigd om een aankoop te gaan.

 

Bijvoorbeeld: je verkoopt televisies en je hebt op dit zoekwoord een campagne lopen. Niet iedereen die jouw advertentie zien, zijn van plan om direct een aankoop te doen. Sommige kunnen met hetzelfde zoekwoord al wel een eerder onderzoek hebben gedaan.

 

Zo zie je dus dat je met dezelfde zoekopdracht een doelgroep bereikt die zich in meerdere fases van de customer journey bevinden. Met het toevoegen van in-market segmenten maak je onderscheid tussen gebruikers met en zonder een koopintentie.

 

Instellen van in-market doelgroepen

Deze doelgroepen stel je zelf eenvoudig in binnen Google Ads. Volg deze stappen:

  1. Je gaat naar Google Ads
  2. Klik op doelgroepen
  3. Voeg een doelgroep ter observatie toe
  4. Klik op opslaan

 

In-market doelgroepen toevoegen in Google Ads

 

Het toevoegen van deze doelgroepen ter observatie laat je uiteindelijk zien welke in-market doelgroep(en) optimaal presteren. Deze doelgroepen kun je vervolgens apart targeten met een campagne speciaal gericht op conversies. Kijk wel eerst of er voldoende data is verzameld over de toegevoegde doelgroepen. Met de aparte campagne gericht op de in-market doelgroepen kun je niet alleen je bod aanpassen, maar ook je advertentieteksten relevanter maken gericht op het aansturen tot een aankoop.

Black Friday in-market doelgroepen toevoegen

Haal meer rendement uit je Black Friday campagnes

Het toevoegen van in-market segmenten geven je de kans om meer rendement te halen uit je zoekadvertenties. Ga zelf aan de slag met deze Black Friday tip en verhoog het aantal conversies van jouw online advertenties. Heb je hier hulp of advies bij nodig? Wij denken graag met je mee. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op via ons contactformulier. Onze specialisten staan voor je klaar.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.