Het verkopen van producten online wordt nu nog makkelijker met de introductie van Instagram shopping. Deze functie maakt het gemakkelijk om jouw online webshop op te zetten en je verkopen een boost te geven.

Ben jij benieuwd wat deze functie voor jou kan betekenen? In dit artikel leggen we uit hoe je het account kan instellen voor Instagram shopping. Lees snel verder!

Bereik je klanten met Instagram Shopping

Instagram shopping is ideaal om jouw producten onder de aandacht te brengen van potentiële kopers. Met de mooiste content zorg jij ervoor je opvalt onder de bezoekers. Aan de hand van producttags laat jij aan je klanten zien welke producten je aan biedt.

Het is belangrijk om je account in te richten als een echte winkel met etalages, producten en collecties. Maak het voor bezoekers zo aantrekkelijk mogelijk om jouw producten te kopen. Zet een sterke branding op en deel jouw verhaal met de mensen die jouw producten bekijken.

Het meest ideale aan deze nieuwe functie is dat klanten kunnen betalen via Instagram. Het is niet meer nodig om mensen naar je website te leiden om de betaling af te ronden. Dit kan tegenwoordig rechtstreeks in de app. Bedrijven in Nederland moeten echter nog even geduld hebben, deze functie is op dit moment alleen beschikbaar in Amerika. Maar wie zich hier nu in verdiept, is voorbereid wanneer de functie ook in Nederland beschikbaar is.

Hoe stel je Instagram shopping in?

Om in aanmerking te komen voor Instagram shopping dien je aan een paar voorwaarden te voldoen:

  • Je producten moeten voldoen aan de geschiktheidsvereisten van Instagram
  • Je bedrijf moet een eigen websitedomein hebben
  • Je moet kunnen bevestigen dat je profiel een bedrijfsaccount is
  • Als laatste moet je gekoppeld zijn aan een bedrijfsmanager-account

Om je aan te melden voor Instagram shopping kun je ervoor kiezen om je winkel in te stellen via handelsbeheer of een van de partnerplatformen van Facebook. Wanneer jij gebruikt maakt van een van de partnerplatformen kun je eenvoudig je catalogus importeren. Deze catalogus gebruik je voor het aanbrengen van producttags. Vanuit die catalogus kan je eenvoudig afbeeldingen en video’s uitlichten met producttags.

Om de instellingen van Instagram shopping af te ronden moet je enkele winkelgegevens in het handelsbeheer invullen. De belangrijkste is het selecteren van een betaalmethode. Vervolgens kies je de optie om een winkel te starten op Instagram.

Wanneer bovenstaande ingesteld is kan je aan de slag met het inrichten van je shopping campagne. Dit doe je eenvoudig door producten toe te voegen uit je bestaande productcatalogus.

Tips voor een goede start

Om een goede start te maken met je Instagram shopping campagnes, hieronder wat handige tips:

  1. Zorg ervoor dat alle noodzakelijke productgegevens beschreven staan
  2. Zorg voor pakkende beschrijvingen en afbeeldingen van hoge kwaliteit
  3. Zorg ervoor dat je producten makkelijk te vinden zijn, door producttags te gebruiken
  4. Laat je producten op heel Instagram zien door ze te taggen in je Reels, video’s, Instagram live en overzicht.

Let’s go shopping!

Na het lezen van dit artikel ben je helemaal op de hoogte van Instagram Shopping. Wanneer ga jij aan de slag om je producten een online boost te geven? Wij zijn erg benieuwd! Kan je toch nog wat hulp gebruiken, neem dan contact op. Wij helpen je graag!