LinkedIn is het beste social media kanaal voor business to business bedrijven. Anders dan Facebook, Instagram en Snapchat is LinkedIn gericht op de zakelijke markt.

Binnen LinkedIn is het mogelijk om online te netwerken door connecties te maken en interactie mee aan te gaan en is het mogelijk om je bedrijf te presenteren aan potentiële klanten.

LinkedIn marketing

Op LinkedIn is het mogelijk om op diverse manieren marketing in te zetten. Zo is het mogelijk om je bedrijf te promoten bij je gewenste doelgroep en kan je via marketing zorgen dat jouw profiel eerder in beeld komt dan je concurrent.

LinkedIn marketing is er in deze onderdelen:

  • Gesponsorde content
  • Gesponsorde Inmail
  • Tekstadvertenties

LinkedIn marketing: gesponsorde content

Binnen LinkedIn is het mogelijk om een persoonlijk profiel te hebben en een bedrijfsprofiel. Binnen het profiel van je bedrijf kan je berichten plaatsen over je bedrijf en kennis delen voor de doelgroep.

Door middel van LinkedIn marketing kan je die berichten promoten om te zorgen dat dat bericht onder de gewenste doelgroep komt.

De doelgroep is onder andere te selecteren op basis van deze kenmerken:

  • Locatie
  • Bedrijfsnaam
  • Functie
  • Jaren ervaring
  • Leeftijd
  • Opleidingsniveau

Het bericht wordt vertoond aan de doelgroep die je instelt bij het advertentiebeheer van LinkedIn. Als adverteerder kan je kiezen om te betalen per klik of per vertoning.

LinkedIn marketing: gesponsorde Inmail

Vanuit je persoonlijke profiel op LinkedIn kan je berichten sturen naar personen uit je gewenste doelgroep. De gepersonaliseerde berichten zorgen ervoor dat je bij onbekende potentiële klanten onder de aandacht komt.

Deze berichten kan je continu optimaliseren om ervoor te zorgen dat je bij meer potentiële klanten aan tafel komt. Het voordeel van deze vorm van LinkedIn marketing is dat veel personen alle berichten via LinkedIn nog lezen in tegenstelling tot je mailbox waar steeds vaker spam in kan komen. 

LinkedIn marketing: tekstadvertenties

Door middel van advertenties kom je in beeld bij de gewenste doelgroep.

Je zorgt voor een goede kop, beschrijving en een afbeelding en evalueert continu om te zien of je LinkedIn advertenties het gewenste effect hebben. De advertenties zijn eenvoudig in te stellen, zodat je snel de gewenste doelgroep kan bereiken.

Zodra je de eerste resultaten hebt van je LinkedIn marketing, dan kan je hier al op inspelen door je budget bij te sturen.

Multi Funnel plan van aanpak voor LinkedIn marketing

Binnen Multi Funnel marketing wordt altijd eerst gekeken naar de doelstelling. Op basis van de doelstelling kies je de soort LinkedIn marketing en ga je verder. Hierbij het stappenplan om op de beste manier dit in te zetten:

Stap 1: Stel het doel. Wie is de doelgroep en wat willen we bereiken via LinkedIn marketing?

Stap 2: Schets een compleet profiel . Zorg dat je de potentiële klant in beeld krijgt en koppel deze aan bedrijven, functies, locaties etc.

Stap 3: Kies de vorm van LinkedIn marketing op basis van het complete profiel dat je nu geschetst hebt.

Stap 4: Bedenk de content en campagnes waar je de LinkedIn promotie op gaat inrichten. Wanneer je unieke en goede content hebt zal dit tot meer interactie en betrokkenheid leiden van de doelgroep.

Stap 5: Evalueer de eerste statistieken en resultaten waarna je het vervolgbudget gaat inzetten. Wanneer je via LinkedIn promotie maakt, is het goed om regelmatig bij te sturen op deze data.

Hulp nodig bij het opzetten van social media marketing?

Op onze blogpagina hebben we een complete blogreeks met tips voor LinkedIn. Om meer resultaat uit LinkedIn marketing te halen, is het goed om deze blogreeks door te nemen: LinkedIn tips voor bedrijven

Wanneer je hulp nodig hebt of graag meer informatie wilt hebben over hoe wij social media marketing toepassen in onze Multi Funnel strategie. Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier