LinkedIn is het beste kanaal voor het vinden van leads binnen de B2B sector. Met deze LinkedIn tips zorg je voor meer connecties en aanvragen via dit social media kanaal.

Dit artikel hoort bij de blogreeks LinkedIn tips voor bedrijven. Deze artikelen geven tips voor je persoonlijke profiel en je bedrijfsprofiel op LinkedIn.

Tips voor het plaatsen van een bericht op LinkedIn

Wanneer je op LinkedIn een bericht plaatst, wil je dat zoveel mogelijk mensen in je netwerk dit bericht zien. Je hebt van tevoren natuurlijk nagedacht wat je wilde plaatsen en verwacht ook bij het netwerk interactie op LinkedIn te krijgen.

Met deze tips zal je meer interactie op je LinkedIn berichten krijgen:

  • Opvallende kop om aandacht te trekken.
  • Gebruik 3 regels om gebruiker over te halen om op “meer weergeven” te klikken.
  • Wissel berichten af met afbeelding en zonder afbeelding.
  • Probeer reacties te ontvangen dmv vraag te stellen.
  • Deel je mening op een onderwerp uit jouw branche.
  • Plaats een link in een reactie onder je bericht.
  • Gebruik 1 of 2 hashtags in het bericht.
  • Vraag collega’s of vrienden het bericht te liken of te reageren.
  • Echtheid: laat je werkleven zien en bedenk wat de doelgroep hiervan wil zien.
  • Lees, like en reageer ook veel bij andere personen.
  • Door daar ook interactie te creëren, zal jouw nieuwste post het ook goed doen.
  • Langere berichten zorgen voor meer deel acties. Uit onderzoek blijkt dat berichten met 1900 woorden het meest gedeeld worden.

Aan de slag met LinkedIn marketing

Door de LinkedIn tips voor bedrijven kan je zelf aan de slag om meer rendement uit LinkedIn te halen.

Lees op deze pagina meer over LinkedIn marketing of neem contact op voor meer informatie over Multi Funnel Marketing via de contactpagina.