Multi Funnel marketing bestaat uit drie delen, waaronder uit SEO. De ontwikkelingen binnen dit onderdeel gaan ontzettend snel. Wat je vandaag hebt geleerd, kan morgen weer anders zijn. Hierdoor is de kans dat je (onbewust) SEO fouten aanwezig.

Door de ontwikkelingen van Google op de voet te blijven volgen, kun je sneller inspelen op deze (onbewuste) SEO fouten. Wij hebben alvast een lijst gemaakt met veel voorkomende SEO fouten waar jij mee aan de slag kunt gaan.

meest gemaakte SEO fouten

Keyword stuffing

Een veelvoorkomende SEO fout is keyword stuffing. Hiermee bedoelen wij het overmatig gebruikt van jouw zoekwoorden. Google zal dit zien als spam en daarnaast is het voor de bezoeker niet fijn lezen.

Zorg er voor dat je maximaal vijf tot 7 zoekwoorden gebruikt in een tekst van 300 woorden. Hiermee voorkom je keyword stuffing maar gebruik je het zoekwoord vaak genoeg om er mee te gaan scoren. Hoe groter de tekst wordt, hoe vaker je het zoekwoord kunt gebruiken.

Optimaliseer jouw tekst voor jouw klant

Een andere veelgemaakte SEO fout is het optimaliseren van de tekst voor Google in plaats van jouw klant. Natuurlijk wil je dat Google jouw tekst als nuttig ziet zodat jij hoger in de zoekmachines naar voren komt. Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat de bezoeker overgaat tot een conversie. Als de tekst niet aantrekkelijk is, loop je dat contactmoment mis en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Zorg er dus altijd voor dat je tekst leesbaar blijft en de informatie bevat die je graag wilt delen.

ALT teksten

Het gebruik van afbeeldingen in jouw tekst is niet alleen goed voor de leesbaarheid. Google waardeert het daarnaast ook beter. Hierbij is het van belang dat je de ALT tekst invult, dit wordt namelijk nog wel eens vergeten. Het is voor Google onmogelijk te lezen wat er op de afbeelding te zien is.

Door de ALT tekst in te vullen weet Google dat het een nuttige afbeelding is en zal jouw website hier beter op gaan beoordelen.

Geen sterke meta titel en beschrijving

Met de meta titel en beschrijving verkoop jij de content die te vinden is op de landingspagina. Wanneer deze te lang of kort zijn, geen nuttige informatie bevatten of er slordig uit zien, zal jouw website minder snel bezocht worden.

Zorg er dus altijd voor dat je een pakkende titel en beschrijving formuleert. Dit doe je door het zoekwoord terug te laten komen, een duidelijke call to action te benoemen en alvast kort en bondig te beschrijven wat de bezoeker kan verwachten.

Onjuist gebruik van interne links

Wanneer jij nieuwe content plaatst, is het interessant om hierbij door te linken naar eerder geschreven artikelen (mits deze pagina’s relevant zijn). Een snel gemaakte fout is het onjuist gebruiken van ankerteksten. De ankertekst is de tekst van het linkje en deze dient relevant te zijn.

 


Voorbeeld

Klik hier voor meer informatie over Multi Funnel marketing.


 

Zorg ervoor dat de ankertekst nuttig is en dat de bezoeker direct weet wat voor informatie hij of zij gaat vinden wanneer er op de link wordt geklikt.

Conclusie

Het optimaliseren van de zoekmachines is geen quick win en heeft meer tijd nodig. Geef na het optimaliseren van jouw website dan ook niet te snel op. Je zult na een tijdje resultaten gaan zien. Door voldoende te analyseren, en deze analyses ook doorvoeren in de optimalisaties, zal jouw website steeds sterker worden.

Vind jij het fijn om hier eens over te sparren, of kun jij hier hulp bij gebruiken? Neem contact met ons op. Wij denken graag met je mee.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.