Ben jij helemaal ready om te adverteren via Pinterest? Wacht totdat je deze 3 gouden tips hebt gelezen.

Met deze tips gaat jouw Pinterest campagne een vliegende start maken en zullen de resultaten door het dak gaan.

Pinterest Ads; tip 1

Doe een gedegen en uitgebreid zoekwoordonderzoek. In Pinterest zelf kun je helaas geen zoekvolumes zien van de trefwoorden die mensen intypen. Gelukkig is er een Chrome extensie waarmee je via een omweg toch een goed zoekwoordonderzoek kan doen met zoekvolumes. Deze Chrome extensie heet Keywords Everywhere.

Hoe werkt het precies?

Typ in de Pinterest zoekbalk het focus-zoekwoord in en klik vervolgens op Find topic ideas for ”…”

Je krijgt vervolgens een lijst aan gerelateerde trefwoorden met zoekvolumes. Daar kun je een eigen Pinterest zoekwoordenonderzoek van maken.

pinterest ads

Pinterest Ads; tip 2

Maak gebruik van zoekwoord-targeting binnen je campagnes.

Je hebt verschillende manieren om mensen te targeten met Pinterest Ads. Een van de meest effectieve methodes is het targeten via zoekwoorden. In de ideale situatie experimenteer je met diverse targetingmethodes binnen een campagne, zo kun je met statistieken en resultaten beslissen wat de beste methode is.

Pinterest Ads; tip 3

Maak gebruik van bewegend advertentiemateriaal.

Wil je opvallen in de Pinterest feed tussen allerlei mooie visuals? Maak dan gebruik van een video binnen je campagne. Een goede en kwalitatieve video laat mensen sneller stoppen om je advertentie te bekijken. Experimenteer altijd tussen verschillend advertentiemateriaal zodat je op basis van statistieken kan beslissen wat de beste advertentie is voor jouw campagne.

Start vandaag nog met adverteren op Pinterest

Pinterest Ads kan jou helpen om je merk verder te versterken en zelfs nieuwe klanten te realiseren. Na deze 3 gouden tips kun je zelf aan de slag met je Pinterest campagne. Kom je er niet helemaal uit? Dan helpen we graag.

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op.