Bij eRocket zijn we groot fan van remarketing campagnes. Hiermee kun je bezoekers opnieuw bereiken. Bijvoorbeeld als ze nog geen aankoop hebben verricht, of juist om de bezoeker mee te nemen in een funnel. Je kunt je remarketing campagne natuurlijk opzetten via Google Ads, maar ook via social media! Benieuwd hoe? Wij zetten alle mogelijkheden op een rij!

Remarketing op Pinterest

Eerder gaven we al drie gouden tips voor adverteren op Pinterest. Maar wist je dat je ook remarketing campagnes op Pinterest kan inzetten? Je kunt eenvoudig zelf doelgroepen samenstellen op basis van data. Denk aan data van je website, een klantenlijst of van Pinterest zelf!

Target je websitebezoekers

Zorg dat je de Pinterest tag op je website hebt ingesteld. Hiermee kun je aan Pinterest doorgeven welke mensen op jouw website zitten en welke acties zij hier doen. Vervolgens kun je jouw websitebezoekers via Pinterest opnieuw targeten.

Maak een funnel

Naast websitebezoekers kun je een ook remarketing campagne op Pinterest opzetten voor gebruikers die interactie hebben gehad met jouw Pins. Denk aan klikken, bewaaracties en videoweergaven. Met deze targetoptie kun je bijvoorbeeld een mooie funnel inrichten. Begin met een campagne voor merkbekendheid. Vervolgens richt je een campagne in op websiteverkeer met als doelgroep iedereen die interactie heeft gehad met de eerste campagne.

Gebruik klantenlijsten

Als laatste kun je een klantenlijst uploaden met e-mailadressen uploaden naar Pinterest. De e-mailadressen worden vervolgens gekoppeld aan accounts. Let hier op dat je lijst groot genoeg is. Niet alle e-mailadressen zullen gekoppeld worden aan een Pinterest account. Uiteindelijk moeten er minimaal 100 e-mailadressen worden gekoppeld aan een account om een remarketing via Pinterest op te zetten.

remarketing pinterest

Funnels en remarketing met LinkedIn

Wil je een funnel opzetten maar bevindt jouw doelgroep zich op LinkedIn? Dat is geen probleem. Ook dit is een ideaal kanaal om gebruikers in meerdere fases te (re)targeten. In een andere blog leggen we stap voor stap uit hoe je een remarketing doelgroep op LinkedIn aanmaakt. Ga je websitebezoekers retargeten op LinkedIn? Zorg dan dat je de LinkedIn Insight Tag hebt geïnstalleerd.

Bereik eerdere klanten

Heb je een klantenlijst? Dan kun je deze uploaden naar LinkedIn. Let er hier ook bij op dat de gegevens die jij opgeeft worden gekoppeld aan LinkedIn accounts. LinkedIn raadt daarom aan om minimaal 10.000 e-mailadressen op te geven, zodat er een doelgroep van minimaal 300 accounts kan worden gemaakt. Het is ook mogelijk om je klantenlijst van een partnerplatform zoals Zapier of HubSpot te koppelen.

Gematchte doelgroepen na interactie

Wil je een funnel opzetten dan zijn er meerdere mogelijkheden om de gebruikers te targeten. Hierbij kun je ook kiezen voor gebruikers die interactie hebben gehad met bijvoorbeeld:

  • Je advertenties en leadformulieren
  • Video’s en afbeeldingen
  • Je bedrijfspagina
  • Een evenement georganiseerd door jou

Je kunt ook kiezen hoe recent de gebruikers interactie moeten hebben gehad om in de doelgroep te vallen. Dit kan vanaf 30 dagen tot een jaar geleden!

remarketing linkedin

Remarketing via Facebook

Facebook heeft ook veel mogelijkheden om jouw doelgroep opnieuw te bereiken. Wil je een remarketing campagne opzetten voor websiteverkeer? Net als bij de andere platformen is het belangrijk dat je Facebook inzicht in acties op jouw website. Dit doe je met de Facebook-pixel. Zo kun je niet alleen een remarketing campagne opzetten voor alle websitebezoekers, maar ook voor bezoekers zonder aankoop.

Aangepaste doelgroepen

Daarnaast kun je op Facebook veel andere aangepaste doelgroepen maken. Denk hierbij aan:

  • Mensen die interactie hebben gehad met profiel en content op je Facebook of Instagram
  • Mensen die een video van jou op Facebook of Instagram hebben bekeken
  • Mensen die interactie hebben gehad met een advertentie op Facebook of Instagram
  • Mensen die een leadformulier van jou hebben ingevuld op Facebook of Instagram
  • Mensen die interactie hebben gehad met producten uit jouw catalogus

remarketing facebook

Retargeten maar!

Er zijn dus genoeg opties voor een remarketing campagne via social media. Wil je jouw websitebezoekers retargeten via een social media kanaal? Zorg dan dat dit platform inzicht heeft in jouw websiteverkeer. Kun je nog meer advies gebruiken over remarketing via social media of het opzetten van funnels? Neem dan contact met ons op via 076 230 31 00 of liselotte@erocket.nl!