Remarketing is het opnieuw onder de aandacht komen bij de mensen die al een keer eerder op jouw website zijn geweest. Dus het opnieuw benaderen van bezoekers van je website via andere kanalen. Met advertenties die vertoond worden op verschillende websites, kan je onder de aandacht blijven van je potentiële klanten.

Hierdoor zorg je ervoor dat de websitebezoekers steeds weer aan jou herinnerd worden! Waardoor ze sneller terugkeren naar jouw website, waardoor de kans op een conversie weer groter is. Remarketing is een relatief goedkope manier van adverteren, dit is natuurlijk wel afhankelijk van verschillende factoren.

De voordelen van remarketing zijn:

  • Alleen voor de juiste doelgroep
  • Onder de aandacht blijven bij websitebezoekers
  • Je betaalt alleen voor resultaat
  • Kom op de shortlist bij potentiële klanten
  • Content marketing als onderdeel van Multi Funnel marketing

Remarketing inzetten?

Remarketing wordt altijd ingezet als onderdeel van een compleet Multi Funnel Marketing plan, omdat dit een goedkope manier is om opnieuw onder de aandacht te komen. Wanneer mensen jouw advertentie voorbij zien komen vergroot je de naamsbekendheid en worden de eerdere bezoekers opnieuw naar de website getrokken.

Stappenplan remarketing inzetten (basis):

  1. Koppel je Google Ads & Google Analytics account
  2. Ga in Google Analytics naar property beheer
  3. Schakel deze functie in: Rapporten over demografische en interessecategorieën inschakelen 
  4. Schakel de deze functie in: Doelgroepdefinities –> nieuwe doelgroep
  5. Zorg dat je alle gebruikers bijhoudt van afgelopen 90 dagen
  6. Koppel het juiste Google Ads account
  7. Ga in Google Ads naar nieuwe campagne en maak een display campagne.
  8. Kies bij doelgroepen voor targeting –> remarketing lijsten
  9. Daar kies je de zojuist aangemaakte doelgroep vanuit Google Analytics
  10. Kies voor targeten en bieden zodat je alleen deze doelgroep selecteert voor je remarketing campagnes.

Hulp nodig bij het instellen van remarketing?

Wanneer je hulp nodig hebt of eerst graag meer informatie wilt hebben over remarkting kun je altijd contact op nemen via het contactformulier. Of wil je weten wat remarketing voor jou kan betekenen? Neem contact op met één van de Multi Funnel marketing bureau’s op de contact pagina.