Zoekmachine optimalisatie

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimizing, oftewel in het Nederlands zoekmachine optimalisatie. Potentiële klanten zoeken online in zoekmachines zoals Google en Bing. Daarom is het belangrijk om goed online vindbaar te zijn op de gratis topposities.

Door middel van zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat jouw website beter vindbaar wordt in Google en zal het verkeer (potentiële klanten) vanuit de zoekmachines gemaximaliseerd worden.

Voordelen van zoekmachine optimalisatie als onderdeel van een Multi Funnel plan:

  • Zoekmachine optimalisatie als onderdeel van een complete strategie
  • Jouw bedrijf op topposities in Google
  • Meer kwalitatieve bezoekers
  • Hoger aantal aanvragen en verkopen realiseren
  • Inzicht in de ranking in Google

Plan van aanpak

Stap 1 in zoekmachine optimalisatie (SEO) is het vaststellen van online doelstelling. Dus wat is de reden om beter vindbaar te maken in Google en Bing?

Stap 2 is een zoekwoordenonderzoek uitvoeren. Hierin worden relevante zoekwoorden, zoekvolumes en het concurrentieniveau opgezocht. Door het zoekwoordenonderzoek weet je precies waar jouw potentiële klanten op zoeken en hoe groot de concurrentie op deze woorden is.

Stap 3 is de website optimaliseren. Om beter vindbaar te worden zul je continu verbeteringen door moeten voeren op jouw website. Let hierbij ook op dat de tone-of-voice en uitstraling past bij jouw bedrijf en aansluit op je doelgroep.

 

Hulp nodig bij het scoren in Google?

Wanneer je hulp nodig hebt of graag meer informatie wilt hebben over hoe wij SEO toepassen in onze Multi Funnel strategie. Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier. Wil je meer weten over SEA en social media marketing? Lees dan onze pagina’s over deze kanalen.