De beste online marketing strategie voor ondernemers

Multi Funnel marketing is een online marketing strategie, waarbij alle online marketing kanalen geoptimaliseerd worden om een doelstelling te halen.

Voor welke bedrijven werkt Multi Funnel marketing?

Multi Funnel marketing werkt zowel voor business-to-consumer (B2C) als business-to-business (B2B) klanten.

Veel B2C bedrijven hebben een webshop. Bij hen kan je het beste richten op het aantal verkopen en optimaliseren van de return on investment (ROI) om zo het meeste rendement te halen. De doelstellingen zijn bij webshops duidelijk meetbaar en zolang de kosten onder de baten blijven kunnen advertentiebudgetten daarop aangepast worden.

Een goed voorbeeld waarbij Multi Funnel marketing met die doelstelling is ingezet, is de case van Polyestershoppen. Het budget in Google Ads werd steeds groter, terwijl de kosten per conversie te hoog waren. Hierdoor werd het minder rendabel om Google Ads in te zetten. Samen met de klant zijn de Google Ads campagnes aangepast. De cost per conversion (CPA) ging omlaag van €15 naar minder dan €10, zonder in te leveren op het aantal conversies. Voor Polyestershoppen was dit een besparing van meer dan €1.000 per maand!

Niet alle B2C bedrijven hebben een webshop. Voor websites gericht op consumenten en bij B2B bedrijven zijn de doelstellingen vaak vergelijkbaar. Bij dat type klanten richten is de online marketing strategie vaak gericht op meer aanvragen via de website te krijgen. De producten of diensten van een bedrijf moeten goed in beeld staan en geoptimaliseerd worden. Wanneer de juiste bezoekers op de website komen, kan door conversie optimalisatie dat deze potentiële klanten ook daadwerkelijk contact opnemen.

Waarom Multi Funnel marketing voor ondernemers werkt

Er zijn al veel ondernemers en MKB’ers die gebruik maken van de online marketing strategie Multi Funnel marketing. Vooral de samenwerking tussen de ondernemers het online marketingbureau speelt bij deze strategie een grote rol. In deze strategie wordt de marktkennis van de ondernemer gecombineerd met de kennis van het online marketingbureau. De ondernemer is namelijk zelf het beste op de hoogte van de markt, eigen product of dienst en de ondernemer weet waar zijn klanten naar op zoek zijn. Wanneer dit gecombineerd wordt met online marketing kennis zullen de beste resultaten gerealiseerd worden.

Multi Funnel marketing houdt in dat alle kanalen geoptimaliseerd worden voor de zoekmachine (SEO), de online advertenties optimaal inzetten (SEA) en social media marketing op de doelgroep inrichten. De volgende informatie is hiervoor nodig van ondernemers:

  • Wat voor soort opdrachtgevers zoek je?
  • In welke regio zitten potentiële klanten?
  • Hoe wil je contact krijgen met deze potentials?
  • Hoe komen de meeste aanvragen op dit moment binnen?
  • Welke concurrenten moeten wij als benchmark aanhouden?

Met Multi Funnel marketing houd je maandelijks contact, waarbij de statistieken en werkzaamheden doorgenomen worden. Naast de input die nodig is van de ondernemer, kan er tijdens de gesprekken direct input gebruikt worden, zoals:

  • Kennis vanuit de ondernemer direct inzetten voor website teksten;
  • Beslissingen over het advertentiebudget;
  • Focus van werkzaamheden verschuiven over de kanalen;
  • Keuzes maken over de nieuwe kansen die maandelijks worden gepresenteerd.

De online marketing strategie is anders dan de ‘old-school’ online marketing strategieën en levert ook meer op. Door regelmatig contact te hebben blijft iedereen gefocust op de doelstelling en ben je als ondernemer altijd op de hoogte.

Is Multi Funnel marketing iets voor jouw bedrijf?

Neem dan contact met ons op via het contactformulier.