De voordelen van Multi Funnel marketing

Wij zijn heilig overtuigd van de Multi Funnel strategie, omdat we weten dat dit het meeste rendement voor websites oplevert. Hieronder zijn verschillende voordelen van deze online strategie beschreven. Hierdoor zul je begrijpen waarom wij zo overtuigd zijn van deze strategie.  

 

Complete online marketing strategie

Multi Funnel marketing is het optimaliseren van alle online marketing kanalen om een doelstelling te halen. Hierdoor is een Multi Funnel plan altijd een complete strategie waarin alle online marketing kanalen versterkt worden.

 

Een overzichtelijke aanpak

Aan de start van een Multi Funnel project wordt er een plan voor een half jaar of jaar gemaakt. In dit plan staan de doelstelling, subdoelstellingen en een overzichtelijke online marketing kalender. In de kalender worden alle SEO, SEA & social media werkzaamheden per maand uitgewerkt. Ter ondersteuning wordt bij bepaalde plannen ook email-marketing, affilliate marketing en content marketing hierin opgenomen. Deze kalender is een overzichtelijk handvat waaraan alle online marketing gerelateerde werkzaamheden opgehangen kunnen worden.

 

Snel inspelen op data en kansen

De online marketing kalender die gebruikt wordt is voor een langere periode ingericht. Hierbij wordt er maandelijks overlegd met de klant om snel te kunnen inspelen op de data en de kansen die zich voordoen. Regelmatig iets toevoegen aan de kalender om altijd direct in te spelen op kansen is een goede strategie om de doelstelling sneller te behalen.

 

Continu verbeteringen op je website

Conversie optimalisatie is een onderdeel van de complete online marketing strategie. Conversie optimalisatie omvat het continu observeren en analyseren van bezoekersgedrag op de website en hierop bijsturen zodat meer bezoekers converteren. Door continu te kijken wat de websitebezoekers doen op de website, worden steeds nieuwe inzichten geworven voor het optimaliseren van de website. Indien goed uitgevoerd en geoptimaliseerd gaat de website meer opleveren voor jouw bedrijf.

 

Meer rendement uit je advertentie budget

Met Multi Funnel marketing versterken de verschillende online kanalen elkaar. Zo worden de online advertenties (SEA) versterkt door middel van SEO- en conversie optimalisaties. Hierdoor kun je een compleet beeld verkrijgen en kan bijgestuurd worden op basis van de data. In Google Ads wil je alleen budget uitgeven aan bezoekers die interessant zijn voor jouw bedrijf. Wanneer bezoekers (te) weinig rendement opleveren, moeten de advertenties bijgestuurd worden.

 

Een stok achter de deur

Wanneer je een gebruik maakt van een Multi Funnel klant werk je altijd samen met de klant. Dit betekent dat je (minimaal) maandelijks contact hebt over de voortgang van het Multi Funnel plan. Tijdens dit contact moment, wat ook een presentatie kan zijn, worden de statistieken, werkzaamheden en plannen besproken. Voor sommige klanten is dit moment een goede stok achter de deur om op de hoogte te worden gebracht en om zelf een aantal zaken uit te voeren.

 

Regelmatig contact

Zoals eerder aangegeven is er veel contact met de klant tijdens Multi Funnel projecten. Zorg ervoor dat de klant een vast online marketing team en één contactpersoon krijgt. Klanten vinden het prettig om één aanspreekpunt te hebben in plaats van meerdere. Deze persoon zal ook de maandelijkse gesprekken gevoerd worden en zal ook de werkzaamheden uitvoeren. Zorg ervoor dat wel iedereen regelmatig meekijkt met lopende campagnes om zoveel mogelijk nieuwe kansen te blijven oppakken. Op deze manier houd je elkaar scherp!

 

Inzicht in werkzaamheden

Laat klanten inzicht hebben in de werkzaamheden die uitgevoerd worden voor hun website. Dit kan je doen door een dashboard te maken voor elke klant, waardoor alles overzichtelijk zichtbaar is voor de klant. Hierbij kan je exact laten zien wat je gedaan hebt voor de klant en hoe lang je daarmee bezig bent geweest. Hierdoor heeft de klant, naast de maandelijkse contact momenten, altijd inzicht in de werkzaamheden die voor hen uitgevoerd worden.

 

Zelf online marketing kennis opdoen

Door inzicht te geven en regelmatig contact te hebben met de klant krijgt de klant meer kennis op het gebied van online marketing. Deze kennis zouden zij eventueel kunnen inzetten voor aanvullende online marketing werkzaamheden of wanneer zij zelf iets willen posten. Op deze manier leveren de online marketing werkzaamheden meer op en worden de online doelstellingen eerder behaald.

 

Multi Funnel levert geld op

And last but not least, Multi Funnel marketing levert geld op. Door middel van het Multi Funnel plan dat als uitgangspunt jouw doelstelling heeft, zullen alle werkzaamheden hiertoe leiden. Wanneer de werkzaamheden erop gericht zijn om aanvragen en omzet voor jouw bedrijf op te leveren, zal dit in de loop der tijd de aanvragen binnen komen. Met Multi Funnel marketing wordt het meeste rendement uit jouw of jouw klant zijn marketing budget gehaald.