Waarom zou je Instagram reels inzetten voor bedrijven? Doormiddel van Instagram kun je interactie creëren met je volgers. Dit is ook een belangrijke reden waarom je Instagram wilt inzetten voor bedrijven. De functie reels speelt in op korte video content waardoor je snel de aandacht van een bezoeker kunt trekken. Met de gemiddelde spanningsboog van 8 seconden van de mens is dat wel zo handig. Laten we wat dieper induiken op Instagram reels.

 

Wat is Instagram reels?

In augustus 2020 bracht Instagram Reels uit in de Verenigde Staten en 50 andere landen, waaronder Nederland. De functie op Instagram reels maakt het mogelijk om een video van maximaal 30 seconden te maken met allerlei leuke effecten zoals muziek/geluiden, tekst en filters. Je kunt hierin eerder gemaakte content plaatsen en bewerken maar ook op het moment zelf via Instagram reels de video opnemen. Zoals eerder benoemd is de 30 seconden aan video lang genoeg voor de gemiddelde spanningsboog van de mens. Dit is de perfecte uitkomst om in te zetten als branding voor bedrijven! Er hoeft niet veel content in, mag wel, maar dat scheelt weer heel veel tijd. En geld. Win-win!

 

Tip 1: Wil je direct de aandacht van een bezoeker? Maak gebruik van de eerste paar seconden van de video en zet deze ook vast als preview. Tekst doet het hierbij erg goed.

 Tip 2: Maak gebruik van een CTA (call-to-action) in de laatste seconden van de video. Verwijs naar de omschrijving of je biografie waarin je een link plaatst bijvoorbeeld.

 

Instagram reels algoritme

Hoe zit het met het bereik van Instagram reels? Instagram heeft zijn app design opnieuw ontworpen om reels in het midden van het menu te plaatsen. Daarom zou een hoog aantal reels-weergaven geen verrassing moeten zijn. Instagram heeft dus het ontwerp in de app aangepast en daardoor is ook het aantal weergaven organisch bereik gestegen voor reels. Uiteindelijk, hoe meer mensen je bereikt met reels, hoe groter de kansen zijn dat het aantal volgers en de betrokkenheid zal groeien. Dit blijkt ook uit een onderzoek van Hootsuite. Bovendien heeft het algoritme van Instagram ook door dat iedere gebruiker graag onderstaande content wilt zien:

  • Vermakelijk en grappig
  • Inspirerend
  • Creatieve content
  • Verticale video’s
  • Muziek
  • Echte mensen

 

Instagram reels adverteren

Instagram reels advertenties inzetten voor bedrijven? Zeker doen! Via business.facebook.com kun je eenvoudig je advertenties aanmaken. Deze advertenties helpen je om grotere doelgroepen te bereiken. Net als advertenties in stories worden de reels advertenties tussen afzonderlijke reels weergegeven. De advertenties worden herhaald en kunnen maximaal 30 seconden duren. De reels advertenties werken net zoals normale reels berichten. De advertenties kunnen dus ook likes en comments ontvangen. Maar ook opslaan en delen is mogelijk!

 

Handige tools voor de beste Instagram reels

Heb je handige tools nodig voor de beste Instagram reels te maken voor bedrijven? Instagram heeft liever dat je geen externe tool gebruikt met name TikTok is een not done volgens Instagram. Dus let hier zeker mee op! Wat kun je dan wel gebruiken? Gebruik Inshot of Instagram reels zelf om de video’s te bewerken. Wil je nog meer handige tips voor Instagram voor bedrijven? Lees dan deze blog.

Instagram reels formaten

Ook wel zo handig om de juiste Instagram reels formaten even met je te delen zodat je Instagram reels voor bedrijven snel in kunt zetten!

Formaat: beeldverhouding 9:16 (verticaal)

Pixels: 1.080 x 1.920

Lengte: de video’s kunnen max. 15 of 30 seconden duren

Bijschriften: het bijschrift kan max. 2.200 tekens bevatten en er is een limiet van 30 hashtags

 

Instagram reels voor bedrijven

Na het lezen van dit artikel maak jij de beste content op Instagram reels en weet jij advertenties via reels converterend te maken. Ga jij aan de slag met Instagram reels voor bedrijven? Laat het ons weten! Wil je aan de slag maar kan je wel wat hulp gebruiken? Neem gerust contact met ons op. We staan klaar om te helpen!


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.