Ben je bekend met de huidige features van Google Ads? Dan is de Google Ads Editor applicatie voor desktop een prima aanvulling. De applicatie biedt veel voordelen. Zo bespaar je een hoop tijd bij het bewerken van je campagnes. Ook kan je samenwerken met collega’s in het programma. Hiernaast is het gratis én kun je een back-up maken van al je accounts en campagnes. Wij lichten daarom kort toe hoe je de Editor applicatie het beste kunt gebruiken en wat de voordelen hiervan zijn.

Wat is de Google Ads Editor?

De Google Ads Editor is een gratis applicatie waarmee je jouw campagnes gemakkelijk (en offline) kunt beheren en bewerken. Met behulp van deze tool kun je meerdere wijzigingen aanbrengen en de campagnes in grote groepen bewerken. Wil jij een bepaalde tekst in jouw campagnes of advertentiestructuur aanpassen? Zoek deze tekst op en vervang het in een handomdraai. Door met de Google Ads Editor aan de slag te gaan bespaar je dus een hoop tijd. Wil jij de applicatie uit gaan proberen? Wij hebben een aantal handige stappen voor je geformuleerd.

Importeren van gegevens in Google Ads Editor

Zoals de naam applicatie al aangeeft, is Google Ads Editor bedoeld als offline applicatie. Wil je aan de slag met de applicatie? Installeer deze dan gratis en koppel het aan je bestaande Google Ads account. Waar een hoop de fout ingaan, is het direct bewerken van de campagnes die je ziet in de applicatie. Maar voordat je aan de slag gaat, moet je de meest recente versie van de online campagnes importeren. Dit doe je door bovenin op de knop “Recente wijzigingen ophalen” te klikken en alle campagnes van het account te importeren. Dit kan even duren, dus zorg dat je tijd hebt om dit te laten laden. Wanneer je niet werkt in de meest recente versie van de geïmporteerde campagnes, heb je kans dat wanneer je deze versie upload, je de vorige optimalisaties teniet doet.
offline werken Ads editor

Structuur en overzicht

Een van de vele voordelen van Google Ads Editor, is dat je zelf bepaalt wat je ziet. Zo bewaar je het overzicht. Het kan zijn dat je een account hebt waarin je alleen search campagnes hebt. Vaak zie je dan nog wel de lijst met shopping, display, enzovoorts. Als je onder het filter ‘blanco typen verbergen’ aanklikt, zie je alleen wat er in jouw campagne relevant is. Vind jij het fijn om gestructureerd en georganiseerd aan de slag te gaan? Dan is de Ads editor een ideale applicatie voor jou.

Gemakkelijk kopiëren en vervangen

Een van de grootste voordelen van de Editor is het kopiëren en vervangen van de tekst op zowel campagne-, advertentiegroep- en advertentieniveau.
Hoe je dit doet? Wil je bijvoorbeeld, naast een campagne die gericht is op Amsterdam, ook een campagne gericht op Rotterdam? Dan kopieer je gemakkelijk de campagne. Vervolgens klik je op de loep met pijltjes, of gebruik de shortcut CTRL-H om de tekst in één keer aan te passen. Je kunt hiermee de advertenties aanpassen, maar ook de zoekwoorden en de extensies. Het enige wat je hierna nog te doen staat is de locatie targeting aan te passen.

voordeel Ads editor tekst vervangen

Efficiënt in bulk

Je kunt dus bijna alle wijzigingen doorvoeren in bulk. Het vervangen van tekst op elk niveau, maar ook het aanpassen van zoekwoorden. Kopieer de huidige campagne of advertentiegroep en zet die in een nieuwe locatie. Vervolgens kun je via ‘geavanceerde wijziging’ eenvoudig aanklikken wat jij wil vervangen. Naast tekst en zoekwoorden is ook mogelijk om via de Google Ads Editor biedingen te wijzigen. Wederom kan dit ook in bulk.

Hulp van Google en jezelf

Net zoals in Google Ads zelf, geeft Google in de Editor aan waar je op kunt letten of hoe je advertenties kunt optimaliseren. Aan de hand van een geel driehoekje met een uitroepteken erin zie je de potentiële problemen die Google verwacht. Wanneer je advertentie bijvoorbeeld niet voldoet aan de regels die Google hanteert, krijg je hier vroegtijdig al een waarschuwing van.
Wil je deze waarschuwingen niet altijd krijgen? Of wil je aangepaste waarschuwingen? Dat kan! Je kunt de regels aanpassen en je eigen ‘regels’ invoeren zodat je campagnes, advertenties of zoekwoorden kunt optimaliseren. Stel bijvoorbeeld een kwaliteitsscore in, of een bepaald zoekwoord dat overal in terug moet komen: het kan allemaal. Dit doe je door in het menu aan de linkerkant naar het kopje “aangepaste regels” te gaan en daar jouw regels in te vullen.

Conclusie

Google Ads Editor biedt veel voordelen voor het optimaliseren van de campagnes. Het is vooral belangrijk dat je gestructureerd te werk gaat en goed blijft communiceren en samenwerken met jouw collega’s waarmee je het programma gebruikt. Zorg ervoor dat je de meest recente versie van de online campagnes importeert voordat je aan de slag gaat. Je bespaart een hoop tijd wanneer je deze tool regelmatig gebruikt!

Wil je hulp bij het gebruik van de Google Ads Editor?

Wij maken bij eRocket veel gebruik van de Ads Editor zodat we snel grote campagnes kunnen bijwerken. Wil je ooit een second opinion van je Ads campagnes, dan kan je ons altijd contacten via onze site. Wij helpen graag online marketeers of ondernemers met Google Ads.

Bekijk onze site via eRocket online marketing


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.