Zet LinkedIn tekstadvertenties in om binnen te komen bij een bedrijf

Wil jij jezelf en jouw product of dienst presenteren bij een bepaald bedrijf maar heb je geen idee hoe je bij dit bedrijf binnen gaat komen? Met LinkedIn tekstadvertenties zorg jij ervoor dat jouw boodschap professioneel onder de aandacht te brengen. Wij geven je graag wat tips om ervoor te zorgen dat jij optimaal gebruik maakt van dit social media platform.

Wat zijn tekstadvertenties?

Probeer jij binnen te komen bij een bedrijf, dan kunnen tekstadvertentie op LinkedIn je daar goed bij helpen! Een tekstadvertentie is een advertentie die wordt weergegeven als banner of aan de rechterzijde van de LinkedIn. Wil jij jouw boodschap overbrengen aan de zakelijke markt? Dan is dit dé manier om dat te doen.

binnen komen bedrijf Linkedin

LinkedIn tekstadvertenties

Wanneer je een tekstadvertentie gaat vullen zorg je ervoor dat de advertentie gelinkt is naar een pagina op jouw website. Dit wordt de landingspagina genoemd. Het is van belang dat deze pagina er goed uit ziet en jouw boodschap in een oogopslag vertelt. Ziet de pagina er rommelig uit of mist de juiste informatie? Dan is de kans groot dat ze na het openen jouw website direct weg klikken en dat wil je natuurlijk voorkomen. Plaats op deze pagina een duidelijke contact knop, zodat de bezoekers direct zien hoe ze contact met je op kunnen nemen. Zorg er daarnaast voor dat je een Call To Action plaatst, om de bezoekers aan te moedigen actie te ondernemen.

Wees informatief

Je kunt jouw bezoekers ook lokken door ze iets gratis weg te geven, in ruil voor een mailadres. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een whitepaper. Bezoekers kunnen hier nuttige informatie uit halen en ze zien direct wat jij in je mars hebt. Daarnaast verzamel jij gegevens van jouw bezoeker die je kunt gebruiken bij het versturen van een nieuwsbrief.

Kies de juiste doelgroep

De LinkedIn tekstadvertentie wordt vertoont aan een door jouw uitgekozen doelgroep. Je wilt natuurlijk dat de advertentie aan de juiste mensen vertoont wordt. Zorg er dus voor dat je de doelgroep op de juiste manier optimaliseert. Dit kun je doen door goed naar de criteria te kijken en waar nodig aanpassingen te doen. Mocht je hier hulp en ondersteuning bij kunnen gebruiken, helpen wij je uiteraard graag verder.

Meer informatie

LinkedIn biedt nog veel meer mogelijkheden die jij kunt benutten. Ben je benieuwd hoe jij de beste resultaten uit jouw profiel haalt? Bekijk onze LinkedIn tips voor bedrijven en ga hier zelf mee aan de slag. Heb je vragen over dit artikel? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag verder.