LinkedIn is het beste kanaal voor het vinden van leads binnen de B2B sector. Met deze LinkedIn tips zorg je voor meer connecties en aanvragen via dit social media kanaal.

Dit artikel hoort bij de blogreeks LinkedIn tips voor bedrijven. Deze artikelen geven tips voor je persoonlijke profiel en je bedrijfsprofiel op LinkedIn.

Persoonlijke LinkedIn profiel

Op LinkedIn heeft iedereen een persoonlijk profiel dat in de basis gebruikt wordt als een online cv. Je persoonlijke LinkedIn profiel is het visitekaartje wat veel potentiële klanten zien voordat ze jou in het echte leven tegenkomen.

LinkedIn tips voor de ideale profielfoto

Waar vroeger de eerste 10 seconden van een afspraak je eerste indruk waren is dit tegenwoordig echt anders. Veel mensen zoeken voorafgaand aan een afspraak vaak de persoon online op om te zien hoe hij/zij eruit ziet. Hierdoor is je profielfoto op LinkedIn de eerste indruk die mensen van je hebben.

Door een goede profielfoto te hebben op LinkedIn, kan je ervoor zorgen dat de kennismaking beter gaat.

Hierbij de tips voor de ideale LinkedIn foto:

  • Gebruik een recente foto
  • Straal uit wie je bent incl kleding
  • Neutrale achtergrond
  • Kijk in de camera
  • Maak de foto van dichtbij, profielfoto is kleiner dan je denkt
  • Lachend op de foto

Profielfoto: een recente foto

Door het plaatsen van een recente foto weet je zeker dat je eerder op die foto lijkt. De persoon met wie je een afspraak hebt zal je ook eerder herkennen en daardoor eerder het gevoel hebben je te kennen.

Wanneer je er een paar jaar geleden beter uitzag, dan nog is het verstandig om je profielfoto zo recent mogelijk te houden. Hierdoor zal er geen onbewuste teleurstelling zijn bij de persoon die je bij de afspraak voor het eerst ontmoet.

Straal uit wie je bent inclusief kleding

Zorg ervoor dat je op de foto uitstraalt wie je bent. Wanneer je in het echte leven nooit in pak loopt, zorg dan ook dat je dit niet op LinkedIn doet. Kies voor de kleding die je ook op kantoor of binnen je bedrijf draagt.

Neutrale achtergrond

De profielfoto op LinkedIn moet draaien om jou. Personen die jou opzoeken voordat ze een afspraak met je hebben, zullen vooral jouw gezicht willen zien om je te herkennen. Het is van belang om de achtergrond van de foto zo neutraal mogelijk te houden om jouw gezicht te versterken.

Kijk in de camera

Net als bij een kennismaking in het echte leven is het goed om de persoon met wie je de afspraak hebt aan te kijken. De aandacht die je hebt voor een klant wordt hiermee versterkt.

Ook op LinkedIn is het goed om via de profielfoto direct jouw publiek aan te kijken. Naast dat het net gebruik is, zorgt het ook voor betrouwbaarheid.

Maak jouw LinkedIn foto van dichtbij

De profielfoto op LinkedIn is kleiner dan je denkt. Zeker op je mobiel zal de profiel foto niet groot in beeld komen. Zorg er daardoor voor dat je de foto van dichtbij laat maken.

Uiteraard hoef je ook niet te dichtbij te staan, want dat kan te opdringerig zijn. Iedereen kent wel zo’n persoon die altijd veel te dicht op je staat.

Lachend op de foto

Door direct vriendelijk lachend op de foto te staan, zorg je ervoor dat mensen je eerder zullen benaderen. Ook bij een kennismaking in het echte leven zal je vaker vriendelijk lachen dan met een minder vrolijk gezicht het gesprek in gaan. Mocht je dit niet doen, dan adviseer ik ook direct om dat wel te doen. Je zal zien dat een gesprek dan veel soepeler verloopt.

Met deze LinkedIn tips zorg je ervoor dat de eerste indruk bij potentiële klanten al goed is. Natuurlijk zal je regelmatig je profielfoto moeten aanpassen, zie de eerste tip voor de profielfoto, en kan je deze tips altijd in het achterhoofd houden.

Aan de slag met LinkedIn marketing

Door de LinkedIn tips voor bedrijven kan je zelf aan de slag om meer rendement uit LinkedIn te halen.

Lees op deze pagina meer over LinkedIn marketing of neem contact op voor meer informatie over Multi Funnel Marketing via de contactpagina.